Επίπεδα γνώσης της αγγλικής γλώσσας για φοίτηση σε προγράμματα πτυχιακά και μεταπτυχιακά τα οποία προσφέρονται στα Αγγλικά (Αρ. 2)

Ο Φορέας ΔΙΠΑΕ, σε συνέχεια της ανακοίνωσής του με ημερομηνία 2 Ιουλίου 2020 (http://www.dipae.ac.cy/index.php/el/nea-ekdiloseis/anakoinoseis-el/534-02-07-2020-epipeda-gnosis-tis-anglikis-glossas-gia-foitisi-se-programmata-ptychiaka-kai-metaptychiaka-ta-opoia-prosferontai-sta-anglika) υπενθυμίζει ότι για εισαγωγή σε αγγλόφωνα προγράμματα σπουδών πανεπιστημίων και κολεγίων η πιστοποιημένη γνώση της αγγλικής γλώσσας είναι απαραίτητη προϋπόθεση.

Οι υποψήφιοι φοιτητές πρέπει να κατέχουν πιστοποιητικό γνώσης της αγγλικής γλώσσας  που να αντιστοιχεί σε βαθμολογία 5,5 IELTS τουλάχιστον ή ισοδύναμο σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες (CEFR).

Τα πιο πάνω είναι απαραίτητες προϋποθέσεις ποιότητας οι οποίες πρέπει να περιλαμβάνονται στα κριτήρια εισδοχής φοιτητών σε αγγλόφωνα προγράμματα.

Οι κατάλογοι των φοιτητών που θα εγγραφούν στα αγγλόφωνα προγράμματα μαζί με τα πιστοποιητικά γνώσης της αγγλικής γλώσσας, καθώς επίσης και οι χώρες προέλευσης των φοιτητών πρέπει να αποστέλλονται στον Φορέα με την έναρξη του χειμερινού και εαρινού εξαμήνου.

Επισημαίνεται ότι ο Φορέας είναι δέκτης συχνών αιτημάτων από αρχές εντός και εκτός Κύπρου για διαβεβαίωση των κριτηρίων ποιότητας των προγραμμάτων σπουδών, όταν απόφοιτοι απευθύνονται για πρόσληψη σε διάφορες θέσεις. Για να μπορεί να ανταποκρίνεται θετικά θα πρέπει να τηρούνται τα κριτήρια εισδοχής των φοιτητών στα διάφορα προγράμματα.

Απόφαση Υπουργικού Συμβουλίου: Αναθεώρηση της διαδικασίας παραχώρησης άδειας εισόδου/θεώρησης σε υποψήφιους φοιτητές από Τρίτες Χώρες
οι οποίοι πρόκειται να φοιτήσουν σε Προγράμματα Σπουδών των Πανεπιστημίων (αποδεικτικά κατοχής αγγλικής γλώσσας)
16-06-2021
9 Σεπτεμβρίου 2020

Λειτουργία Ιδρυμάτων Ανώτερης Εκπαίδευσης κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021

Λόγω της έξαρσης του κορονοϊού και της ανάγκης αυστηρής τήρησης των πρωτοκόλλων του Υπουργείου Υγείας, θα πρέπει να περιοριστεί η παρουσία των φοιτητών στις αίθουσες διδασκαλίας και η διακίνηση στους κοινόχρηστους χώρους των ιδρυμάτων. Στη βάση των διαγνωσμένων αναγκών, τις πρακτικές που εισηγούνται οι ευρωπαϊκοί οργανισμοί ποιότητας και ισχύουν στην ανώτερη εκπαίδευση αλλά και της αρχής ότι οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να απολαμβάνουν το προνόμιο ποιοτικής εκπαίδευσης, ο Φορέας σας πληροφορεί τα ακόλουθα.

Τα ιδρύματα ανώτερης εκπαίδευσης δύνανται να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν, όπου αυτό είναι εφικτό, εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας για τα συμβατικά προγράμματα, καθώς επίσης και συνδυασμό των μεθόδων αυτών.

Συγκεκριμένα, ως προς τη μεθοδολογία μπορεί να προγραμματιστεί Μεικτή μάθηση (blended learning). Η μεικτή μάθηση θεμελιώνεται στον συνδυασμό συμβατικής και διαδικτυακής διδασκαλίας μαθημάτων του προγράμματος. Μεικτή μάθηση προσφέρεται και για τη διδασκαλία/μάθηση ενοτήτων των διαφόρων μαθημάτων (flipped classroom), όταν για παράδειγμα το θεωρητικό μέρος των μαθημάτων προσφέρεται διαδικτυακά και το εργαστηριακό μέρος γίνεται με φυσική παρουσία.

Ιδιαίτερα πρέπει να προσεχθεί και να διαφυλαχθεί η ανώτερη εκπαίδευση της Κύπρου ως ποιοτικός προορισμός για ξένους φοιτητές/τριες. Η προσφορά των συμβατικών μαθημάτων, με μεικτή παρουσία φοιτητών/τριών και ταυτόχρονο διττό τρόπο προσφοράς του προγράμματος, διαδικτυακά, για όσους/ες λόγω των μέτρων δεν μπορούν να παρευρίσκονται και με φυσική παρουσία, εφόσον επιτρέπεται, για τους φοιτητές/τριες που μπορούν να παραστούν, θα δώσει θεμιτή και δοκιμασμένη διέξοδο στην προσέλκυση ξένων φοιτητών/τριών που έχουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά να επωφεληθούν. Αναλόγως θα προσδιοριστεί και ο τρόπος εξέτασης των μαθημάτων, στο τέλος του χειμερινού εξαμήνου, θέμα στο οποίο ο Φορέας θα επανέλθει εν καιρώ, επιμετρώντας τις συνθήκες προσφοράς των προγραμμάτων.

Η μεικτή παρουσία, με φυσική παρουσία και ταυτόχρονη διαδικτυακή, διευκολύνει, επίσης, τη διδασκαλία σε μεγαλύτερα ακροατήρια για τα οποία δεν μπορούν να τηρηθούν οι αποστάσεις ασφαλείας σε συγκεκριμένες αίθουσες, οπότε το ακροατήριο μπορεί να μοιραστεί, ούτως ώστε ένας καθορισμένος αριθμός φοιτητών/τριών παρακολουθεί με φυσική παρουσία και οι υπόλοιποι/ες διαδικτυακά και εκ περιτροπής εναλλάσσονται.

Η απόφαση του Φορέα ΔΙΠΑΕ δεν διαφοροποιεί σε καμία περίπτωση το παιδαγωγικό πλαίσιο παροχής των συμβατικών (δια ζώσης) προγραμμάτων σπουδών. Τα Ιδρύματα οφείλουν να διασφαλίζουν ότι όλες οι παράμετροι, π.χ. ώρες διδασκαλίας, συμμετοχή σε εργαστηριακές ασκήσεις, υποχρεώσεις των φοιτητών/τριών, επίτευξη συγκεκριμένων μαθησιακών αποτελεσμάτων κ.ά. θα τηρούνται, όπως προβλέπεται στα πιστοποιημένα και στα υπό αξιολόγηση και ήδη προσφερόμενα προγράμματα σπουδών.

Επομένως, οι διαδικτυακές ώρες γραφείου και ανατροφοδότησης των φοιτητών/τριών είναι απαραίτητο να αυξηθούν, ούτως η αλληλεπίδραση με τους/τις διδάσκοντες/ουσες και η ατομική ανατροφοδότηση προς τους φοιτητές/τριες να ενισχυθεί.

Η κατάσταση θα επαναξιολογηθεί πριν την έναρξη του εαρινού εξαμήνου, στη βάση επιδημιολογικών και πραγματικών δεδομένων στην ανώτερη εκπαίδευση και ο Φορέας θα επανέλθει με ενημέρωση.

7 Σεπτεμβρίου 2020

Ενεργή παρουσία φοιτητών κατά τη διαδικασία αξιολόγησης προγράμματος

Ο Φορέας Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης, σε συνέχεια της ανακοίνωσής του για το πιο πάνω θέμα, ημερομηνίας 21 Νοεμβρίου 2019 (http://www.dipae.ac.cy/index.php/el/nea-ekdiloseis/anakoinoseis-el/482-21-11-2019-student-centred-learning-teaching-assessment) εφιστά εκ νέου την προσοχή των ιδρυμάτων ανώτερης εκπαίδευσης στη σημαντικότητα της παρουσίας φοιτητών κατά τη διαδικασία αξιολόγησης.

Κατά τη διενέργεια των εξωτερικών αξιολογήσεων, οι Επιτροπές Εξωτερικής Αξιολόγησης (ΕΕΑ), ως αναπόσπαστο μέρος της ημερήσιας διάταξης της επιτόπου επίσκεψης, έχουν συναντήσεις με υφιστάμενους φοιτητές και αποφοίτους του υπό αξιολόγηση προγράμματος σπουδών. Στην περίπτωση αξιολόγησης νέου προγράμματος σπουδών οι ΕΕΑ θα συναντούν φοιτητές και αποφοίτους προγράμματος συναφούς αντικειμένου ή άλλου προγράμματος, του ιδίου επιπέδου με το υπό αξιολόγηση πρόγραμμα.

20 Αυγούστου 2020

Παραπλανητικές Διαφημίσεις Ιδρυμάτων Ανώτερης Εκπαίδευσης Αναφορικά με Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Έχει περιέλθει στην αντίληψη του Φορέα ότι ιδρύματα ανώτερης εκπαίδευσης διαφημίζουν συμβατικά προγράμματα σπουδών με αναφορές σε «εξ αποστάσεως εκπαίδευση,»

Η φράση «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» παραπλανεί αφού παραπέμπει σε εξ αποστάσεως προγράμματα σπουδών τα οποία  αξιολογούνται από τον Φορέα με επιπρόσθετα εξειδικευμένα κριτήρια αξιολόγησης και πρέπει να αφαιρεθεί από όλες τις διαφημίσεις των ιδρυμάτων.

Η διαδικτυακή εκπαίδευση που εφαρμόζεται λόγω της έκτακτης ανάγκης δεν είναι αντίστοιχη της προσφοράς ενός εξ αποστάσεως προγράμματος σπουδών, δηλαδή ενός μη συμβατικού προγράμματος σπουδών, εξ ολοκλήρου ή μερικώς (blended), στο πλαίσιο του οποίου η διδασκαλία προσφέρεται εξ αποστάσεως με σύγχρονη και ασύγχρονη επικοινωνία και εξ αποστάσεως συνεχείς αλληλεπιδράσεις φοιτητών μεταξύ τους, με τα υλικά μάθησης και με τους διδάσκοντες.

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με το Άρθρο 69 των «περί Σχολών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νόμων» του 1996 έως 2013:

(2) Οι διαφημίσεις, με οποιοδήποτε μέσο, ιδιωτικής σχολής δεν μπορούν να περιέχουν οποιοδήποτε στοιχείο που είναι αναληθές ή παραπλανητικό, αναφορικά με το επίπεδο ή τον τύπο της σχολής ή με οποιοδήποτε άλλο τρόπο.

Παρακαλούμε για άμεση συμμόρφωση.

17 Αυγούστου 2020

Εγγραφή Φοιτητών σε Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών

Ο Φορέας Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης ενημερώνει όλους τους ενδιαφερόμενους ότι για εγγραφή φοιτητών σε προγράμματα σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου απαιτείται η κατοχή πτυχίου.

Για να αναγνωριστεί ένας μεταπτυχιακός τίτλος ως ισότιμος μεταπτυχιακός τίτλος επιπέδου Master πρέπει να υπάρχει πρώτος καταληκτικός ισότιμος τίτλος επιπέδου πτυχίου.

Σημειώνεται ότι τα πιο πάνω προνοούνται και στο άρθρο 37 (4) των «περί Ιδιωτικών Πανεπιστημίων (Ίδρυση, Λειτουργία, και Έλεγχος) Νόμων»:

Η εγγραφή φοιτητή στο Αρχείο Φοιτητών για παρακολούθηση προγράμματος μεταπτυχιακού επιπέδου απαγορεύεται, εκτός εάν ο φοιτητής κατέχει πτυχίο.

4 Αυγούστου 2020