Λήξη Προθεσμίας Υποβολής Υφιστάμενων Προγραμμάτων Πανεπιστημίων για Επαναξιολόγηση από τον Φορέα


Παρακαλούνται τα πανεπιστήμια που δεν έχουν υποβάλει όλα τα υφιστάμενα προγράμματά τους για επαναξιολόγηση εντός της προθεσμίας της 31ης Μαρτίου 2020 όπως ενημερώσουν τον Φορέα επίσημα ότι δεν προτίθενται να συνεχίσουν τη λειτουργία των εν λόγω προγραμμάτων και ότι δεν θα εγγράψουν νέους φοιτητές σε αυτά.

Επίσης, παρακαλούμε όπως μας ενημερώσετε για τον ακριβή αριθμό των υφιστάμενων φοιτητών στα εν λόγω προγράμματα και την προβλεπόμενη ημερομηνία αποφοίτησής τους, ούτως ώστε να γίνει ομαλή μετάβαση από το καθεστώς του αναγνωρισμένου προγράμματος σπουδών ανώτερης εκπαίδευσης, σε καθεστώς μη αναγνώρισης, με κύριο γνώμονα τον μη δυσμενή επηρεασμό των διδασκομένων, στη βάση των περί της Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης και της Ίδρυσης και Λειτουργίας Φορέα για Συναφή Θέματα Νόμων του 2015 έως 2019 (Άρθρο 5(3)(α)).

Όσα πανεπιστήμια υπέβαλαν αίτημα για παράταση της προθεσμίας για συγκεκριμένα προγράμματα σπουδών υπό τις συνθήκες που επικρατούν λόγω του COVID-2019 και έλαβαν έγκριση καλούνται να τηρήσουν την αναβολή που δόθηκε, διαφορετικά δεν θα μπορούν να εγγράψουν φοιτητές για το ακαδημαϊκό έτος  2020-2021.

14 Απριλίου 2020

Δηλώσεις Κ. Χατζηγιάννη: Οι αποφάσεις των Τριτοβάθμιων Ιδρυμάτων να σέβονται τις γραμμές του Φορέα


«Τις τελευταίες ημέρες γίνεται έντονη συζήτηση, σχετικά με τον τρόπο αξιολόγησης των φοιτητών μας για το παρόν ακαδημαϊκό έτος και αυτό προκύπτει λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που επικρατούν, καθώς επίσης και της άγνωστης πορείας της πανδημίας του Κορωνοϊού. Είναι γεγονός, ότι υπάρχει ανάγκη για άμεση λήψη αποφάσεων, προκειμένου να τεθεί ο αναγκαίος προγραμματισμός αλλά και η υλοποίησή του, από τους εμπλεκόμενους. Δε φαίνεται στο παρόν στάδιο να υπάρχει κενό στην υφιστάμενη νομοθεσία, ώστε να υπάρχει ανάγκη για νομοθετικές ρυθμίσεις.

Να τονίσω, ότι γνώμονας της απόφασης, θα πρέπει να είναι η βάση της στρατηγικής μας, η οποία είναι η ποιότητα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ως εκ τούτου όλα τα Τριτοβάθμια Ιδρύματα θα πρέπει να λάβουν πολύ σοβαρά  υπόψιν τη θέση του εποπτικού σώματος τόσο στην Κύπρο όσο και στην ΕΕ. Οι αποφάσεις των Τριτοβάθμιων Ιδρυμάτων, θα πρέπει να είναι τέτοιες, ώστε να σέβονται σε απόλυτο βαθμό τις κατευθυντήριες γραμμές του Φορέα.   

Ο Φορέας Διασφάλισης της Ποιότητας στην Ανώτερη Εκπαίδευση, με γραπτή του θέση υποστηρίζει ότι τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα οφείλουν να εφαρμόσουν εναλλακτικές μορφές τελικής αξιολόγησης, οι οποίες να ανταποκρίνονται στα ευρωπαϊκά πρότυπα και στις κατευθυντήριες γραμμές για την ποιότητα στην εκπαίδευση.

Ο Φορέας, κατά κανόνα, και όπου είναι δυνατό, προτρέπει, ιδιαίτερα τα Πανεπιστήμια, να ολοκληρώσουν τις εξετάσεις, εντός του τρέχοντος εξαμήνου, με εναλλακτικούς τρόπους αξιολόγησης, οι οποίοι μπορεί να είναι, η προφορική εξ αποστάσεως εξέταση, η ηλεκτρονική γραπτή εξέταση με επιτήρηση,  και η αξιολόγηση με ανοικτά βιβλία.

Στις περιπτώσεις όπου για τον οποιοδήποτε λόγο,  δε διασφαλίζεται η ποιότητα της εξ αποστάσεως εξέτασης, συστήνεται από το Φορέα η επέκταση της διάρκειας του τρέχοντος εξαμήνου και η ανάλογη μετάθεση της εξεταστικής περιόδου. Σύμφωνα πάντοτε με το Φορέα, τα Κολλέγια που ανέστειλαν τη λειτουργία τους, είναι απαραίτητο να πραγματοποιήσουν την τελική εξέταση στο τέλος της επιμήκυνσης του τρέχοντος εξαμήνου.

Είναι γνωστό πως για να τυγχάνουν διεθνούς αναγνώρισης τα Ανώτερα και Ανώτατα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα οφείλουν να συμπορεύονται με το σύνολο των αποφάσεων του Φορέα».

ΠΗΓΗ: paideia-news.com


11 Απριλίου 2020

Διαδικτυακή διδασκαλία/εξέταση και προσωπικά δεδομένα


Ο Φορέας Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης, σε συνέχεια της εγκυκλίου του ημερομηνίας 7 Απριλίου 2020 προς τα ιδρύματα Ανώτερης Εκπαίδευσης, επισημαίνει τα ακόλουθα:

Σε συνέχεια των κατευθυντήριων γραμμών του Φορέα  σε σχέση με τη διαδικτυακή διδασκαλία (ανακοίνωση ημερομηνίας 10 Μαρτίου 2020) και τη διεξαγωγή εξετάσεων (ανακοίνωση ημερομηνίας 31 Μαρτίου 2020) λόγω της έκτακτης ανάγκης που έχει δημιουργηθεί από την εξάπλωση του COVID-19, επισημαίνει στα ιδρύματα ανώτερης εκπαίδευσης ότι:

  • Οφείλουν να ακολουθούν διαδικασίες, πλήρως εναρμονισμένες με όσα προβλέπονται από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων 2016/679 και τις διατάξεις του νόμου 125 (Ι)/2018 σε σχέση με την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
  • Πρέπει να αποθηκεύουν τις μαγνητοσκοπημένες διδασκαλίες και εξετάσεις, στις οποίες περιέχονται προσωπικά δεδομένα, σε ασφαλισμένες ηλεκτρονικές βάσεις με δικαίωμα πρόσβασης μόνο σε εξουσιοδοτημένα πρόσωπα και στον Φορέα ΔΙΠΑΕ για σκοπούς, αποκλειστικά, ελέγχου και διασφάλισης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης .

Σημειώνεται ότι μαγνητοσκοπημένες διδασκαλίες και εξετάσεις είναι απαραίτητες  μαρτυρίες της ποιότητας των διδασκαλιών και εξετάσεων και φυλάσσονται, χωρίς να  χρησιμοποιούνται για αλλαγή των υφιστάμενων εργασιακών σχέσεων εντός του ιδρύματος ή για άλλο σκοπό.  


10 Απριλίου 2020

Υποχρέωση ιδρυμάτων για εξασφάλιση ότι όλοι οι φοιτητές/τριες έχουν ηλεκτρονικό υπολογιστή

Ο Φορέας Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσηςενημερώνει τις Δημόσιες και Ιδιωτικές Σχολές Ανώτερης Εκπαίδευσης ότι στο πλαίσιο της διασφάλισης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης έχουν υποχρέωση να διασφαλίζουν ότι όλοι οι εγγεγραμμένοι φοιτητές έχουν τον κατάλληλο ηλεκτρονικό υπολογιστή για διευκόλυνση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

07 Απριλίου 2020

Μόνιμο και πλήρους απασχόλησης Ακαδημαϊκό Προσωπικό Ιδρυμάτων Ανώτερης Εκπαίδευσης για Προγράμματα Σπουδών Επιπέδου Πτυχίου και Μάστερ – Τεκμήρια Εργοδότησης

Ο Φορέας Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης εφιστά την προσοχή των ιδρυμάτων που προσφέρουν προγράμματα σπουδών επιπέδου Μάστερ ότι σε αυτά θα πρέπει να εργοδοτείται Μόνιμο Ακαδημαϊκό Προσωπικό στον τομέα διδασκαλίας και έρευνας, τα μέλη του οποίου πρέπει να είναι κάτοχοι διδακτορικού τίτλου και ερευνητικής εμπειρίας σε θέμα συναφές με το αντικείμενο της διδασκαλίας τους και ανάλογης πείρας.

Επισημαίνεται επίσης ότι, με βάση το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF),   τα προγράμματα Μάστερ κατατάσσονται στο επίπεδο 7 και θα πρέπει να πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, για την πιστοποίησή τους, όπως, για παράδειγμα, ερευνητικές δεξιότητες και ερευνητικό έργο των διδασκόντων, εξειδικευμένη ακαδημαϊκή γνώση, ανάπτυξη των δεξιοτήτων και της ικανότητας των φοιτητών/φοιτητριών για έρευνα και επίλυση προβλημάτων, θεματικών και διαθεματικών. Η πρωτοποριακής μορφής διατριβή επιστεγάζει την επίτευξη των πιο πάνω. Συγκεκριμένα, οι προδιαγραφές του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων αναφέρουν, σε σχέση με τα μαθησιακά αποτελέσματα, το περιεχόμενο των προγραμμάτων σπουδών, τις εργασίες και την αξιολόγηση ότι τα προγράμματα Μάστερ προσφέρουν:
  1. Γνώση: Εξειδικευμένη, υψηλών απαιτήσεων γνώση, με ένα ποσοστό να βρίσκεται στην κορυφή των γνώσεων στον συγκεκριμένο επιστημονικό και επαγγελματικό τομέα του προγράμματος, ως βάση για αυθεντική σκέψη και/ή έρευνα. Το επίπεδο Μάστερ απαιτεί κριτική εγρήγορση για τα γνωστικά ζητήματα στον συγκεκριμένο τομέα σπουδών και στους τομείς συνάντησης του με διαφορετικούς τομείς σπουδών.
  2. Δεξιότητες: Εξειδικευμένες δεξιότητες λύσης προβλήματος, οι οποίες απαιτούνται για έρευνα ή/και καινοτομία, ούτως ώστε ο φοιτητής να αναπτύξει νέα γνώση και διαδικασίες και να είναι σε θέση να συνθέσει γνώση από διαφορετικούς τομείς.
  3. Εφαρμογή γνώσης και δεξιοτήτων με υπευθυνότητα και αυτονομία: Χειρίζεται και μετασχηματίζει εργασία ή συγκείμενα μελέτης, τα οποία είναι πολύπλοκα, απρόβλεπτα και τα οποία απαιτούν νέες στρατηγικές προσεγγίσεις. Αναλαμβάνει ευθύνη για συμμετοχή στην επαγγελματική γνώση και πρακτική και/ή για επανεξέταση της στρατηγικής ομάδων.
Στη βάση των πιο πάνω και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, που πηγάζουν από το άρθρο 4, εδάφιο (β) των «περί της Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης και της Ίδρυσης και Λειτουργίας Φορέα για Συναφή Θέματα  Νόμων» ο Φορέας, νομιμοποιείται  να ζητήσει από τα ιδρύματα τεκμήρια και στοιχεία που να επιβεβαιώνουν ότι το ίδρυμα εργοδοτεί μόνιμο ακαδημαϊκό προσωπικό, συμπεριλαμβανομένων και τεκμηρίων κατάθεσης κοινωνικών ασφαλίσεων από μέρους του εργοδότη.

  

Μόνιμο και πλήρους απασχόλησης Ακαδημαϊκό Προσωπικό Ιδρυμάτων Ανώτερης Εκπαίδευσης για Προγράμματα Σπουδών Επιπέδου Πτυχίου και Μάστερ – Τεκμήρια Εργοδότησης  icon acrobat  

31 Μαρτίου 2020