Πρότυπα Πλαίσια Σύντομων Βιογραφικών Σημειωμάτων του Ακαδημαϊκού Προσωπικού
Ο Φορέας Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης έχει ετοιμάσει πρότυπα πλαίσια βιογραφικού σημειώματος για διευκόλυνση συγκέντρωσης των στοιχείων του βιογραφικού που θα δημοσιεύονται ανά πρόγραμμα στις ιστοσελίδες των ιδρυμάτων ανώτερης εκπαίδευσης και θα υποβάλλονται στις αιτήσεις για Ιδρυματική, Τμηματική και Προγραμματική Αξιολόγηση, ως ακολούθως:Για τα Πανεπιστήμια:
- 500.1.03 - Σύντομο Προφίλ Ακαδημαϊκού Προσωπικού / Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα (Για Πανεπιστήμια)
- 500.1.03 Academic Personnel Short Profile / Short CV (For Universities)
- 500.1.04 - Σύντομο Προφίλ Ακαδημαϊκού Προσωπικού / Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα (Για Σχολές Ανώτερης Εκπαίδευσης)
- 500.1.04 Academic Personnel Short Profile / Short CV (For Institutions of Higher Education - non university)
Η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων των ακαδημαϊκών μέσω ανάρτησης του βιογραφικού τους σημειώματος συντελείται σύμφωνα με τις αρχές νόμιμης επεξεργασίας δεδομένων, όπως επιτάσσει ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (Άρθρο 5). Παράλληλα, είναι νόμιμη καθώς συντελείται βάσει της συναίνεσης των υποκειμένων και για σκοπούς εκπλήρωσης καθήκοντος που εκτελείται προς το δημόσιο συμφέρον (Άρθρο 6, Παράγραφος 1Α και Παράγραφος Ε). Στην προκειμένη περίπτωση, το καθήκον προς το δημόσιο συμφέρον είναι η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης στο κοινωνικό σύνολο που προϋποθέτει την ενημέρωση του κοινού για το ακαδημαϊκό υπόβαθρο των ακαδημαϊκών με σκοπό τη διακρίβωση της παροχής ποιοτικής εκπαίδευσης. Τέλος, η ανάρτηση βιογραφικού σημειώματος επιτρέπεται και με βάση το Άρθρο 29, Νόμος 125(Ι)20185 περί Προσωπικών Δεδομένων όπου προβλέπεται επεξεργασία Προσωπικών Δεδομένων για ακαδημαϊκούς σκοπούς.
Αναμένεται ότι η συμμόρφωση των ιδρυμάτων με τα πιο πάνω θα γίνει σταδιακά.
Είμαστε στη διάθεσή σας για επιπρόσθετες πληροφορίες ή/και διευκρινίσεις.
Υποβολή Αιτήσεων για Αξιολόγηση – Ενοποίηση Ανακοινώσεων
Το Συμβούλιο του Φορέα κατά την 36η Σύνοδό του η οποία πραγματοποιήθηκε στις 12 και 13 Νοεμβρίου 2018 αποφάσισε όπως αναρτήσει την παρούσα ενιαία ανακοίνωση η οποία περιλαμβάνει όλες τις προηγούμενες αποφάσεις του σε σχέση με την υποβολή αιτήσεων για αξιολόγηση πιστοποίηση:Ι) Χρονοδιαγράμματα Υποβολής Αιτήσεων από τις Ιδιωτικές και Δημόσιες Σχολές Ανώτερης Εκπαίδευσης για Εξωτερική Αξιολόγηση ( 25 Ιουνίου 2018)
Στην πιο πάνω αναφερόμενη ανακοίνωση τα χρονοδιαγράμματα τέθηκαν ως ακολούθως:
Ιδρυματική Αξιολόγηση: Μέχρι την 1η Ιουλίου 2019
Προγραμματική Αξιολόγηση:
- Υφιστάμενα Προγράμματα Σπουδών: Μέχρι τις 4 Ιουλίου 2019
- Νέα Προγράμματα Σπουδών: Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2018
ΙΙ) Χρονοδιαγράμματα Υποβολής Αιτήσεων στον Φορέα από τα Δημόσια και τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια, για Εξωτερική Αξιολόγηση (25 Iουνίου 2018)
Στην πιο πάνω αναφερόμενη ανακοίνωση τα χρονοδιαγράμματα τέθηκαν ως ακολούθως:
Ιδρυματική Αξιολόγηση: Μέχρι την 1η Ιουλίου 2019
Προγραμματική Αξιολόγηση:
- Υφιστάμενα Προγράμματα Σπουδών: Μέχρι τις 1η Ιουλίου 2019
- Νέα Προγράμματα Σπουδών: Μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2018
Λόγω της προτεραιότητας σε ιδρυματική και προγραμματική επαναξιολόγηση ο Φορέας θα δεχθεί περιορισμένο αριθμό αιτήσεων για νέα προγράμματα (2-3 από κάθε πανεπιστήμιο), μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2018. Ο αριθμός των προγραμμάτων είναι καθοριστικός για τις ιδρυματικές και τμηματικές αξιολογήσεις και ο Φορέας εφιστά την προσοχή σε έναν ορθολογιστικό προγραμματισμό από τα πανεπιστήμια για τα προγράμματα τα οποία θα συνεχίσουν να προσφέρονται, αυτούσια ή με τροποποιήσεις.
- Διευκρινίζεται ότι για τις Τμηματικές Αξιολογήσεις η υποβολή αίτησης θα πρέπει να γίνει μέχρι την 1η Ιουλίου 2019.
ΙΙΙ) Υποβολή Προγραμμάτων για Αξιολόγηση - Υφιστάμενα (10 Νοεμβρίου 2017)
Στην πιο πάνω αναφερόμενη ανακοίνωση, για διευκόλυνση της διαδικασίας, τέθηκαν προτεραιότητες όσον αφορά στην υποβολή αιτήσεων για αξιολόγηση υφιστάμενων προγραμμάτων σπουδών, ως ακολούθως:
- Προγράμματα των οποίων η λειτουργία άρχισε πριν το 2010. Όπου αυτό δεν εφαρμόζεται, προτεραιότητα έχουν τα προγράμματα που λειτούργησαν κατά τα πέντε πρώτα χρόνια λειτουργίας του ιδρύματος.
- Όλα τα διδακτορικά προγράμματα τα οποία λειτουργούν χωρίς πιστοποίηση από τον Φορέα
- Όλα τα εξ αποστάσεως προγράμματα τα οποία λειτουργούν χωρίς πιστοποίηση από τον Φορέα.
IV) Γλώσσα Συγγραφής της Αίτησης (1η Φεβρουαρίου 2018)
Στην πιο πάνω ανακοίνωση σημειώνονται τα ακόλουθα:
Αίτηση για Ιδρυματική και Τμηματική Αξιολόγηση:
Η αίτηση για Ιδρυματική και Τμηματική Αξιολόγηση - Πιστοποίηση υποβάλλεται στην αγγλική γλώσσα.
Αίτηση για Προγραμματική Αξιολόγηση:
Η αίτηση για αξιολόγηση προγράμματος υποβάλλεται εξολοκλήρου στην αγγλική γλώσσα, ανεξάρτητα από τη γλώσσα διδασκαλίας του προγράμματος.
Εάν προσφέρεται στην ελληνική ή άλλη γλώσσα υποβάλλεται στα Αγγλικά και στη γλώσσα που προσφέρεται το πρόγραμμα.
V) Γλώσσα Οδηγών Μελέτης για τα Εξ Αποστάσεως Προγράμματα Σπουδών (16 Ιουνίου 2018)
Στην πιο πάνω ανακοίνωση αναφέρονται τα ακόλουθα:
Για τα εξ αποστάσεως προγράμματα σπουδών για τα οποία η γλώσσα διδασκαλίας είναι η Ελληνική, μαζί με την αίτηση για προγραμματική αξιολόγηση θα πρέπει να υποβάλλεται, ενδεικτικά, και ένας οδηγός μελέτης στα Αγγλικά για ένα μάθημα μόνο. Νοείται ότι θα υποβάλλονται όλοι οι οδηγοί μελέτης για όλα τα μαθήματα στη γλώσσα διδασκαλίας του προγράμματος σπουδών.
Ταυτόχρονα υπενθυμίζονται τα ακόλουθα:
- Οι οδηγοί μελέτης για όλα τα μαθήματα (courses) των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών προγραμμάτων πρέπει να είναι έτοιμοι κατά την αξιολόγηση.
- Όταν πρόκειται για εξ αποστάσεως πρόγραμμα σπουδών σε επίπεδο πτυχίου οι οδηγοί μελέτης για όλα τα μαθήματα (courses) για τα δύο πρώτα χρόνια πρέπει να είναι έτοιμοι κατά την αξιολόγηση (Ανακοίνωση ημερομηνίας 15/2/2018).
- Τα εξ αποστάσεως προγράμματα για τα οποία δεν κατατίθεται έτοιμο το υλικό και οι oδηγοί μελέτης, με βάση τα δείγματα που έχουν αποσταλεί από τον Φορέα, κατά την υποβολή της αίτησης, δεν θα αποστέλλονται για αξιολόγηση.
- Σε περίπτωση ελλείψεων στο υλικό και σε ακαδημαϊκό διδακτικό προσωπικό, οι οποίες θα επισημαίνονται από τις ΕΕΑ, θα απορρίπτονται. Η σπουδή κατάθεσης προγραμμάτων για αξιολόγηση δεν υποστηρίζει την ποιότητα (Ανακοίνωση ημερομηνίας 10/8/2017).
VI) Ακαδημαϊκό Προσωπικό
Για τα τα προγράμματα τριετούς και τετραετούς διάρκειας το απαιτούμενο προσωπικό κατά την έναρξη λειτουργίας του προγράμματος πρέπει να επαρκεί για την πλήρη κάλυψη των διδακτικών απαιτήσεων των δύο πρώτων ετών. Πριν τη λήξη του 50% της διάρκειας του προγράμματος προσλαμβάνεται το υπόλοιπο προσωπικό για την κάλυψη όλων των αναγκών του προγράμματος, του οποίου τα ονόματα και ακαδημαϊκά προσόντα κοινοποιούνται στον Φορέα και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του προγράμματος.
- Επαρκές ακαδημαϊκό και ερευνητικό προσωπικό αποτελεί βασικό στοιχείο πιστοποίησης ενός προγράμματος και αποτελεί δέσμευση για το ίδρυμα και για την όποια αλλαγή, ενημερώνεται ο Φορέας.
- Υποβάλλεται με την αίτηση αξιολόγησης ο πλήρης προγραμματισμός προσλήψεων ανά έτος και περιλαμβάνει αριθμό προσωπικού, γνωστικό αντικείμενο/ειδικότητα και ακαδημαϊκά προσόντα.
Σημείωση: Για σημεία που δεν καλύπτονται από την παρούσα ανακοίνωση παρακαλούμε όπως επισκέπτεστε συστηματικά τον ιστότοπο του Φορέα.
Παράταση στην Υποβολή της Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης των Ιδρυμάτων
Το Συμβούλιο του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης κατά την 35η Σύνοδό του, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 15 και 16 Οκτωβρίου 2018, αποφάσισε και ενημερώνει τα Ιδρύματα Ανώτερης Εκπαίδευσης τα ακόλουθα:Η υποβολή της έκθεσης εσωτερικής αξιολόγησης των ιδρυμάτων μπορεί να παραταθεί έως την 24 Νοεμβρίου 2018.
Υποβολή των Παρατηρήσεων του Ιδρύματος επί της Έκθεσης Εξωτερικής Αξιολόγησης (ΕΕΑ) (Αρ. 2) και Δημοσιοποίησή τους από τον Φορέα
Το Συμβούλιο του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης κατά την 35η Σύνοδό του, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 15 και 16 Οκτωβρίου 2018, αποφάσισε και ενημερώνει τα Ιδρύματα Ανώτερης Εκπαίδευσης τα ακόλουθα:Σε συνέχεια της σχετικής με το πιο πάνω θέμα ανακοίνωσης, ημερομηνίας 27 Ιουνίου 2018, ο Φορέας επισημαίνει εκ νέου όπως κατά τη διαδικασία υποβολής των παρατηρήσεων του ιδρύματος επί της Έκθεσης Εξωτερικής Αξιολόγησης (ΕΕΑ), ακολουθούνται όλες οι ακόλουθες κατευθυντήριες γραμμές:
- Οι γραπτές θέσεις του ιδρύματος διατυπώνονται, επί όλων των παρατηρήσεων στην ΕΕΑ και όχι μόνο στα καταληκτικά σχόλια.
- Το ίδρυμα τεκμηριώνει την υλοποίηση όλων των απαραίτητων αλλαγών σύμφωνα με την ΕΕΑ. Υπογραμμίζεται ότι αναμένεται τεκμηρίωση της υλοποίησης αλλαγών και όχι απλώς δέσμευση για μελλοντική υλοποίηση.
- Τα σημεία της ΕΕΑ πάνω στα οποία το ίδρυμα εκφράζει συγκεκριμένες απόψεις αναγράφονται όπως έχουν στην Έκθεση και απαντώνται ένα προς ένα. Επισημαίνεται ότι πρέπει να ακολουθείται η αρίθμηση της ΕΕΑ, για εύκολη αναφορά.
- Όσον αφορά στο διδακτικό προσωπικό, εκεί και όπου χρειάζεται, να υποβάλλονται σύντομα βιογραφικά σημειώματα του προσωπικού που απασχολείται στο πρόγραμμα ΜΟΝΟ και στα οποία θα περιλαμβάνονται ΜΟΝΟ τα ακόλουθα στοιχεία:
- Όνομα και σημερινός τίτλος- βαθμίδα
- Σπουδές στην Ανώτερη εκπαίδευση (Πανεπιστημιακό Ίδρυμα και ακαδημαϊκό προσόν)
- Ιστορικό απασχόλησης, με την ημερομηνία έναρξης και την ημερομηνία λήξης της απασχόλησης για κάθε ένα ίδρυμα απασχόλησης
- Ερευνητικά προγράμματα, χρηματοδότης, τίτλος, ρόλος π.χ. ακαδημαϊκός υπεύθυνος/μέλος ομάδας, ερευνητής, βοηθός ερευνητής. Μέχρι 10 τα σημαντικότερα και τα 5 πιο πρόσφατα - μπορεί η μια κατηγορία να εμπίπτει στην άλλη
- Συμβουλευτικές υπηρεσίες - συμμετοχή σε συμβούλια/ εκδοτικές επιτροπές
- Δημοσιεύσεις- Μέχρι 10 οι σημαντικότερες και οι 5 πιο πρόσφατες- μπορεί η μια κατηγορία να εμπίπτει στην άλλη
- Βραβεύσεις/ διεθνείς διακρίσεις - όπου υπάρχουν
Σημειώνεται καταληκτικά ότι ο Φορέας θα δημοσιοποιεί τις απαντήσεις των ιδρυμάτων ως μέρος της Έκθεσης Εξωτερικής Αξιολόγησης στη βάση του Άρθρου 16(2)(ε) του Νόμου [Ν. 136(Ι)/2015 και Ν.47(Ι)/2016] και ως εκ τούτου τα ιδρύματα καλούνται να εφαρμόσουν τις πρόνοιες του περί της Προστασίας των Φυσικών Προσώπων Έναντι της Επεξεργασίας των Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και της Ελεύθερης Κυκλοφορίας των Δεδομένων αυτών Νόμου του 2018.