Φόρτος Εργασίας Ακαδημαϊκού Προσωπικού (Αρ. 2) – Διευκρινίσεις

Το Συμβούλιο του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης, αναφορικά με την ανακοίνωσή του με τίτλο «Φόρτος Εργασίας Ακαδημαϊκού Προσωπικού» ημερομηνίας 12 Μαρτίου 2018, διευκρινίζει τα ακόλουθα:

Για τα προγράμματα σπουδών που βρίσκονται υπό αξιολόγηση, απαραίτητη προϋπόθεση για την προώθηση των αιτήσεων, είναι η υποβολή, για κάθε μέλος του ακαδημαϊκού/διδακτικού προσωπικού του υπό αξιολόγηση προγράμματος, των ακόλουθών στοιχείων:
  • Εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα
  • Ώρες διδασκαλίας, τόσο στο ίδρυμα που υπέβαλε την αίτηση για αξιολόγηση-πιστοποίηση του προγράμματος, όσο και σε άλλα ιδρύματα
  • Διοικητικά καθήκοντα του ακαδημαϊκού προσωπικού που διδάσκει στο πρόγραμμα
  • Ερευνητικά προγράμματα (εσωτερικά και εξωτερικά) στα οποία συμμετέχει

Ο φόρτος εργασίας των διδασκόντων είναι άμεσα συνδεδεμένος με την ποιότητα του προγράμματος και την ποιότητα της Ανώτερης Εκπαίδευσης.

Ημερίδα για Εξ αποστάσεως Προγράμματα Σπουδών -14/02/2018 – Διευκρινίσεις

Σε συνέχεια της ημερίδας με θέμα «Εξ Αποστάσεως Προγράμματα Σπουδών» ο Φορέας Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης, διασαφηνίζει τα ακόλουθα:

  1. Οι οδηγοί μελέτης για όλα τα μαθήματα (courses) των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών προγραμμάτων πρέπει να είναι έτοιμοι κατά την αξιολόγηση.  
  1. Όταν πρόκειται για εξ αποστάσεως πρόγραμμα σπουδών σε επίπεδο πτυχίου οι οδηγοί μελέτης για όλα τα μαθήματα (courses) για τα δύο πρώτα χρόνια πρέπει να είναι έτοιμοι κατά την αξιολόγηση.
  1. Το υλικό για όλες τις  εβδομαδιαίες δραστηριότητες κατά μάθημα (course) είναι πλήρως ανεπτυγμένο και περιλαμβάνει ηλεκτρονικές παραπομπές π.χ. σε άλλες ιστοσελίδες, εκθέσεις της EE, άρθρα και πηγές, τα οποία εντοπίζει ηλεκτρονικά ο φοιτητής, εφόσον αναρτηθούν από το ίδρυμα. Καθορίζονται,  επίσης, κριτήρια αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης της εργασίας των φοιτητών/τριών.
  1. Οι φοιτητές/τριες ενισχύονται να επικοινωνούν στη πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης, όπου αναρτούν τις εβδομαδιαίες δραστηριότητές τους, εκφράζουν απορίες, συζητούν μεταξύ τους και με τον διδάσκοντα, ο οποίος δίνει ανατροφοδότηση.  
  1. Οι 2 τουλάχιστον μεγάλες εργασίες, κατά μάθημα (course) στηρίζονται στις εβδομαδιαίες δραστηριότητες, για να δίνουν κίνητρο στον φοιτητή να εργάζεται συστηματικά και να έχει τη συνολική εικόνα των θεμάτων του μαθήματος και των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων.
  1. Τα ονόματα όλων όσων θα εργαστούν σε εξ αποστάσεως υπό αξιολόγηση πρόγραμμα πρέπει να είναι διαθέσιμα στην ΕΕΑ , μαζί με το βιογραφικό τους. Με την πιστοποίηση πρέπει να δημοσιευτούν στη ιστοσελίδα του προγράμματος.

Φόρτος Εργασίας Ακαδημαϊκού Προσωπικού

Το Συμβούλιο του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης, κατά την 27η Σύνοδό του, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 26 και 27 Φεβρουαρίου 2018, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, αποφάσισε και ανακοινώνει τα ακόλουθα:

Απαραίτητη προϋπόθεση για την προώθηση των αιτήσεων για προγραμματική αξιολόγηση, είναι η υποβολή, για κάθε μέλος του ακαδημαϊκού/διδακτικού προσωπικού, του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος, στο οποίο θα περιλαμβάνεται ο φόρτος εργασίας, οι ώρες διδασκαλίας, οι ώρες έρευνας και οι ώρες διοικητικών καθηκόντων σε όλα τα προγράμματα και ιδρύματα στα οποία το προσωπικό αυτό απασχολείται.

Διεξαγωγή Έρευνας στα Ιδρύματα Ανώτερης Εκπαίδευσης

Το Συμβούλιο του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης, κατά την 27η Σύνοδό του, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 26 και 27 Φεβρουαρίου 2018, αποφάσισε να επισημάνει τα ακόλουθα:
Το σύγχρονο παγκόσμιο περιβάλλον τριτοβάθμιας εκπαίδευσης απαιτεί όπως η προσφορά προγραμμάτων και η απονομή ακαδημαϊκών τίτλων πληροί τα αυστηρότερα κριτήρια ποιότητας. Αυτά τα κριτήρια αναφέρονται σε ένα ακαδημαϊκό περιβάλλον που διεξάγει, προωθεί και αξιοποιεί την έρευνα στη διδασκαλία.

Η ερευνητική κουλτούρα και όχι απλώς η πληροφόρηση για τα σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα είναι απαραίτητη για την προσφορά προγραμμάτων πτυχίου και μεταπτυχιακών.

Η ερευνητική κουλτούρα που απαιτείται από ένα σύγχρονο ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αποτυπώνονται στις δημοσιεύσεις του προσωπικού που διδάσκει σε κάθε πρόγραμμα και δεν αρκεί για την ανάπτυξή της η εγκαθίδρυση Κέντρων Έρευνας.

Ημερομηνία: 9 Μαρτίου 2018

ΤίτλοςΑρχείο
Διεξαγωγή Έρευνας στα Ιδρύματα Ανώτερης Εκπαίδευσης - 9 Μαρτίου 2018

Υποβολή Αίτησης για Αξιολόγηση - Πιστοποίηση - Γλώσσα Συγγραφής της Αίτησης

Το Συμβούλιο του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης, κατά την 26η Σύνοδό του (22 και 23 Ιανουαρίου 2018) και σε συνέχεια της απόφασής του που αναρτήθηκε με σχετική ανακοίνωση ημερομηνίας 11 Απριλίου 2017,

Διευκρινίζει τα ακόλουθα:
  1. Για προγράμματα των οποίων η γλώσσα διδασκαλίας δεν είναι η Ελληνική, η αίτηση για αξιολόγηση προγράμματος υποβάλλεται εξολοκλήρου στην Αγγλική μόνο ανεξάρτητα από τη γλώσσα διδασκαλίας του Προγράμματος.
  2. Για προγράμματα των οποίων η γλώσσα διδασκαλίας είναι η Ελληνική, η αίτηση υποβάλλεται στα Ελληνικά και στα Αγγλικά.
  3. Η αίτηση για ιδρυματική και τμηματική αξιολόγηση υποβάλλεται μόνο στην Αγγλική.
Τα σημεία (1) και (2) πιο πάνω εφαρμόζονται για όλα τα προγράμματα σπουδών ανεξαρτήτως επιπέδου ούτως ώστε να μην υπάρχει περιορισμός στην σύσταση της Επιτροπής Εξωτερικής Αξιολόγησης.