Δημοσιοποίηση των Ονομάτων των Ιδρυμάτων που δεν συμμορφώνονται μετά από Δυσμενείς Παρατηρήσεις

Το Συμβούλιο του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης, κατά την 23η Σύνοδό του η οποία πραγματοποιήθηκε στις 2 και 3 Οκτωβρίου 2017, αποφάσισε και ενημερώνει τα Ιδρύματα Ανώτερης Εκπαίδευσης τα ακόλουθα:

Για σκοπούς διαφάνειας και διασφάλισης της λειτουργίας των ιδρυμάτων σε καθεστώς νομιμότητας και ποιότητας, ο Φορέας θα δημοσιοποιεί στην ιστοσελίδα του τα ονόματα των ιδρυμάτων τα οποία δεν συμμορφώνονται μετά από δυσμενείς παρατηρήσεις που προκύπτουν κατά την επιθεώρηση που πραγματοποιείται σύμφωνα με τις διατάξεις του Άρθρου 30 των περί Σχολών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νόμων του 1996 έως 2013.

Επισημαίνεται επίσης ότι, στη βάση του Άρθρου 5(5) των «περί της Διασφάλισης και πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης και της Ίδρυσης Φορέα για Συναφή Θέματα Νόμων του 2015 και 2016,

«… στην περίπτωση δυσμενών παρατηρήσεων που προκύπτουν από την επιθεώρηση ιδιωτικής σχολής, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 30 των περί Σχολών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νόμων του 1996 έως 2013, οι παρατηρήσεις διαβιβάζονται στο Φορέα, ο οποίος ελέγχει άμεσα, κατά πόσο οι δυσμενείς παρατηρήσεις μπορούν να οδηγήσουν σε άρση της Ιδρυματικής ή Προγραμματικής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης:» Επιπρόσθετα, θα δημοσιοποιούνται και τα ονόματα των ιδρυμάτων για τα οποία προκύπτουν αρνητικές παρατηρήσεις μετά από έλεγχο που θα διενεργείται από τον Φορέα στη βάση του άρθρου 17 (3) (ζ) των «περί της Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης και της Ίδρυσης Φορέα για Συναφή Θέματα Νόμων» του 2015 και 2016, το οποίο αναφέρει ότι:

«Κατά τη διάρκεια της περιόδου της ισχύος της θετικής απόφασης Πιστοποίησης, το Συμβούλιο του Φορέα αυτεπάγγελτα ή ύστερα από εισήγηση του Υπουργού, δύναται να εξετάζει κατά πόσο τα κριτήρια Πιστοποίησης εξακολουθούν να ικανοποιούνται και εάν αυτά δεν ικανοποιούνται, τότε το Συμβούλιο του Φορέα ανακαλεί την απόφαση Πιστοποίησης και ενημερώνει αμέσως το υπό εξέταση ίδρυμα και τον Υπουργό.»
19 Οκτωβρίου 2017

Υποβολή Εγγράφων στον Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης

Το Συμβούλιο του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης, κατά την 23η Σύνοδό του, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 2 και 3 Οκτωβρίου 2017, αποφάσισε και ενημερώνει τα ιδρύματα ανώτερης εκπαίδευσης τα ακόλουθα:

Για την έγκαιρη και αποτελεσματική διεκπεραίωση των θεμάτων, των ιδρυμάτων ανώτερης εκπαίδευσης, τα οποία προωθούνται στον Φορέα θα πρέπει, απαραίτητα, να ακολουθούνται οι πιο κάτω κατευθυντήριες γραμμές:

  1. Γενικά:
    • Όλη η αλληλογραφία απευθύνεται και προωθείται στην Πρόεδρο του Συμβουλίου του Φορέα.
    • Κανένα έγγραφο δεν προωθείται στον Φορέα χωρίς καλυπτική επιστολή με συγκεκριμένο θέμα.
    • Όταν πρόκειται για απαντήσεις σε επιστολές του Φορέα πρέπει, οπωσδήποτε στις επιστολές των ιδρυμάτων, να γίνεται αναφορά (α) στο θέμα, (β) στην ημερομηνία και (γ) στον αριθμό φακέλου που φέρει η επιστολή του Φορέα.
  1. Υποβολή παρατηρήσεων επί της Έκθεσης Εξωτερικής Αξιολόγησης:
Όσον αφορά στη διαδικασία υποβολής των παρατηρήσεων του ιδρύματος επί της Έκθεσης Εξωτερικής Αξιολόγησης (ΕΕΑ), όπως αυτή προνοείται από το Άρθρο 20(2)ε (iii) των «περί της Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης Νόμων του 2015 και 2016,» σημειώνονται τα ακόλουθα:

  • Οι γραπτές θέσεις του ιδρύματος διατυπώνονται, επί όλων των παρατηρήσεων στην ΕΕΑ και όχι μόνο στα καταληκτικά σχόλια.
  • Το ίδρυμα τεκμηριώνει την υλοποίηση όλων των απαραίτητων αλλαγών σύμφωνα με την ΕΕΑ. Υπογραμμίζεται ότι, αναμένεται τεκμηρίωση της υλοποίησης αλλαγών και όχι απλώς δέσμευση για μελλοντική υλοποίηση.
  • Τα σημεία της ΕΕΑ πάνω στα οποία το ίδρυμα εκφράζει συγκεκριμένες απόψεις αναγράφονται όπως έχουν στην Έκθεση και απαντώνται ένα προς ένα. Επισημαίνεται ότι πρέπει να ακολουθείται η αρίθμηση της ΕΕΑ, για εύκολη αναφορά.
  • Όσον αφορά στο διδακτικό προσωπικό, εκεί και όπου χρειάζεται, να υποβάλλονται σύντομα βιογραφικά σημειώματα του προσωπικού που απασχολείται στο πρόγραμμα ΜΟΝΟ και στα οποία θα περιλαμβάνονται ΜΟΝΟ τα ακόλουθα στοιχεία:
  • Όνομα και σημερινός τίτλος- βαθμίδα
  • Σπουδές στην Ανώτερη εκπαίδευση (Πανεπιστημιακό Ίδρυμα και ακαδημαϊκό προσόν)
  • Ιστορικό απασχόλησης, με την ημερομηνία έναρξης και την ημερομηνία λήξης της απασχόλησης για κάθε ένα κέντρο απασχόλησης
  • Ερευνητικά προγράμματα, χρηματοδότης, τίτλος, ρόλος π.χ. ακαδημαϊκός υπεύθυνος/μέλος ομάδας, ερευνητής, βοηθός ερευνητής. Μέχρι 10 τα σημαντικότερα και τα 5 πιο πρόσφατα - μπορεί η μια κατηγορία να εμπίπτει στην άλλη
  • Συμβουλευτικές υπηρεσίες - συμμετοχή σε συμβούλια/ εκδοτικές επιτροπές
  • Δημοσιεύσεις- Μέχρι 10 οι σημαντικότερες και οι 5 πιο πρόσφατες- μπορεί η μια κατηγορία να εμπίπτει στην άλλη
  • Βραβεύσεις/ διεθνείς διακρίσεις - όπου υπάρχουν
Για τα πιο πάνω, το ίδρυμα καλείται να επιβεβαιώνει ότι έχει ληφθεί η έγκριση των επηρεαζόμενων προσώπων για προώθηση των δεδομένων τους στη βάση των προνοιών των «περί Επεξεργασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (Προστασία του Ατόμου) Νόμων του 2001 έως 2012.

  1. Άλλη Αλληλογραφία σε Σχέση με τη Διαδικασία Εξωτερικής Αξιολόγησης:
Όσον αφορά σε άλλη σχετική με την Εξωτερική Αξιολόγηση αλληλογραφία προς τον Φορέα σημειώνονται τα ακόλουθα:

3.1 Υποβολή Έκθεσης του Ιδρύματος για Δεύτερη Αξιολόγηση

3.1.1 Όσον αφορά στη διαδικασία υποβολής της Έκθεσης του ιδρύματος σε επιστολή του Φορέα για Δεύτερη Αξιολόγηση, όπως αυτή προνοείται από το Άρθρο 20(2) στ (ii) των «περί της Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης Νόμων του 2015 και 2016, πρέπει να ακολουθείται η αρίθμηση στην επιστολή του Φορέα και να δίνονται στα σημεία αυτά και μόνο συγκεκριμένες και τεκμηριωμένες απαντήσεις υλοποίησης αλλαγών.

 3.1.2 Το ίδρυμα τεκμηριώνει την υλοποίηση όλων των απαραίτητων αλλαγών σύμφωνα με την ΕΕΑ. Υπογραμμίζεται ότι, αναμένεται τεκμηρίωση της υλοποίησης αλλαγών και όχι απλώς δέσμευση για μελλοντική υλοποίηση.

3.2 Υποβολή Ένστασης

3.2.1 Όσον αφορά στη διαδικασία υποβολής ένστασης του ιδρύματος με αίτημα την επανεξέταση της γενόμενης από το Φορέα  Αξιολόγησης, σημειώνεται ότι αυτή πρέπει να περιορίζεται τους λόγους οι οποίοι κατά την κρίση του ιδρύματος αιτιολογούν την ανάκληση και επανεξέταση της Έκθεσης Αξιολόγησης. Στο περιεχόμενο της ένστασης να μην περιλαμβάνονται νέα στοιχεία καθώς η απόφαση αποδοχής ή απόρριψης της ένστασης από το Συμβούλιο του Φορέα στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο στα γεγονότα που ίσχυαν κατά την ημερομηνία απόρριψης του προγράμματος.

  1. Καταληκτικά
Λαμβάνοντας υπόψη ότι στη βάση των προνοιών «περί της Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης Νόμων του 2015 και 2016,» τα πιο πάνω έγγραφα προγραμματίζεται να δημοσιοποιηθούν στην ιστοσελίδα του Φορέα, ενδείκνυνται τα ακόλουθα:

  • Τα έγγραφα να είναι σύντομα και περιεκτικά
  • Να περιορίζονται ΑΥΣΤΗΡΑ στην απάντηση των σημείων που περιέχονται στις Εκθέσεις/επιστολές που αποστέλλονται από τον Φορέα ΜΟΝΟ και να μην περιλαμβάνουν εκτός θέματος σχολιασμό.
5 Οκτωβρίου 2017

Ανακοίνωση Προγραμμάτων που έχουν Πιστοποιηθεί κατά την 22η Σύνοδο του Συμβουλίου του Φορέα (4 και 5 /09/2017)

Ο Φορέας Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης ανακοινώνει τα προγράμματα τα οποία έχουν πιστοποιηθεί μέχρι και την 22η Σύνοδο του Συμβουλίου.

Ανακοίνωση Προγραμμάτων που έχουν Πιστοποιηθεί μέχρι και την 22η Σύνοδο του Συμβουλίου του Φορέα (Ιούλιος 2017)
3 Οκτωβρίου 2017

Δημοσίευση των Στοιχείων του Ακαδημαϊκού Προσωπικού στις Ιστοσελίδες των Ιδρυμάτων Ανώτερης Εκπαίδευσης (Αρ. 2)

Όσον αφορά στην ανακοίνωση του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης, ημερομηνίας 12 Σεπτεμβρίου 2017, η οποία αφορά στο πιο πάνω θέμα, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

Στις σχετικές αναρτήσεις θα πρέπει να περιλαμβάνονται, υποχρεωτικά, η ιδιότητα, το καθεστώς εργοδότησης και το βιογραφικό εκάστου μέλους του ακαδημαϊκού προσωπικού, ως ακολούθως:

  1. Όνομα και σημερινός τίτλος- βαθμίδα
  2. Σπουδές στην Ανώτερη εκπαίδευση (Πανεπιστημιακό Ίδρυμα και ακαδημαϊκό προσόν)
  3. Ιστορικό απασχόλησης, με την ημερομηνία έναρξης και την ημερομηνία λήξης της απασχόλησης για κάθε ένα κέντρο απασχόλησης
  4. Ερευνητικά προγράμματα, χρηματοδότης, τίτλος, ρόλος π.χ. ακαδημαϊκός υπεύθυνος/μέλος ομάδας, ερευνητής, βοηθός ερευνητής. Μέχρι 10 τα σημαντικότερα και τα 5 πιο πρόσφατα - μπορεί η μια κατηγορία να εμπίπτει στην άλλη
  5. Συμβουλευτικές υπηρεσίες- συμμετοχή σε συμβούλια/ εκδοτικές επιτροπές
  6. Δημοσιεύσεις- Μέχρι 10 οι σημαντικότερες και οι 5 πιο πρόσφατες- μπορεί η μια κατηγορία να εμπίπτει στην άλλη
  7. Βραβεύσεις/ διεθνείς διακρίσεις- όπου υπάρχουν
3 Οκτωβρίου 2017

Μεταφορά ECTS από Διετή και Τριετή Προγράμματα Σπουδών σε Τετραετή Προγράμματα Σπουδών Επιπέδου Πτυχίου

Το Συμβούλιο του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης, στη βάση των αρμοδιοτήτων που του παρέχονται από τους «περί της Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης και της Ίδρυσης Φορέα για Συναφή Θέματα Νόμους» του 2015 και 2016, κατά την 22η Σύνοδό του η οποία πραγματοποιήθηκε στις 4 και 5 Σεπτεμβρίου 2017, αποφάσισε και ενημερώνει τα ιδρύματα ανώτερης εκπαίδευσης και τους φοιτητές, τα ακόλουθα: 

Για σκοπούς διασφάλισης της ποιότητας, οι κάτοχοι συναφών τίτλων από διετή προγράμματα σπουδών, επιπέδου Διπλώματος ή από τριετή προγράμματα σπουδών, επιπέδου Ανώτερου Διπλώματος, χρειάζονται 2 (δύο), τουλάχιστον, χρόνια σε πτυχιακό επίπεδο τα οποία αντιστοιχούν σε 120 ECTS για να πάρουν καταληκτικό τίτλο σπουδών επιπέδου Πτυχίου.