Μαίρη Ιωαννίδου-Κουτσελίνη

MKIΔρ. Μαίρη Κουτσελίνη

(Βιογραφικό
Είναι Καθηγήτρια στο τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστήμιου Κύπρου, του οποίου προεδρεύει από το 2010 μέχρι σήμερα, και Διευθύντρια της Έδρας UNESCO για την Ισότητα και Ενδυνάμωση των Φύλων του Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Συντονίζει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Ανάπτυξη προγραμμάτων και Διδασκαλία» του Τμήματος καθώς και το διατμηματικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Σπουδές Φύλου». Έχει κάνει βασικές σπουδές στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Πτυχίο Ελληνικής Φιλολογίας) και μεταπτυχιακές σπουδές στο State University of New York (SUNY), Albany (M.Sc. στο Σχεδιασμό, Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Αναλυτικών Προγραμμάτων), και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ph.D. στην Εκπαιδευτική Πολιτική και Ανάπτυξη Προγραμμάτων).

Έχει διδάξει στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου (1980-1994) ενώ από το 1994 διδάσκει στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Kύπρου. Συμμετέχει στην Επιτροπή Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, στη Μικτή Επιτροπή Ανάπτυξης και Αξιολόγησης του Προγράμματος Προ-υπηρεσιακής Κατάρτισης Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στη Συμβουλευτική Επιτροπή Αξιολόγησης και Εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, και σε μεγάλο αριθμό τεχνικών επιτροπών αξιολόγησης προγραμμάτων και προσωπικού.

Προΐσταται ως συντονίστρια και επιστημονική υπεύθυνη σε ερευνητικά έργα που χρηματοδοτούνται από προγράμματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας και είναι ενεργό μέλος σε διεθνείς ακαδημαϊκές οργανώσεις (π.χ. Association for supervision and curriculum development (ASCD-USA), European Association for Research on learning and instruction (EARLI), Children's Identity and Citizenship in Europe (CICE)).

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:

Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Αναλυτικών Προγραμμάτων, Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας, Επιμόρφωση και Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών, Ιστορία της Εκπαίδευσης, Σχολικά Εγχειρίδια, Σπουδές Φύλου, Φύλο και Εκπαίδευση, Πολιτότητα στην Εκπαίδευση.

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις:

A. Βιβλία
  1. Ιωαννίδου-Κουτσελίνη, Μ. (2013). Αναλυτικά προγράμματα και διδασκαλία. Αθήνα: Πεδίο.
  2. Κουτσελίνη, Μ. (2010). Εποικοδόμηση και διαφοροποίηση διδασκαλίας – μάθησης. Λευκωσία.
  3. Παπαναστασίου, Κ., & Κουτσελίνη, Μ. (2007). IEA: PIRLS - Primary school students’ literacy performance.
  4. Παπαναστασίου, Κ., & Κουτσελίνη, Μ. (2007). Performance of lower secondary school students.
  5. Παπαναστασίου, Κ., & Κουτσελίνη, Μ. (2007). IEA: CIVIC: Performance of primary school students.
  6. Κουτσελίνη, Μ. (2006). Διαφοροποίηση διδασκαλίας – μάθησης σε τάξεις μικτής ικανότητας. Λευκωσία.
  7. Koutselini, M., Trigo - Santos Fl., & Verkest, H. (2004). Equality in education: Mission impossible? London: CICE.
  8. Κουτσελίνη, Μ., & Θεοφιλίδης, Χρ. (2002). Διερεύνηση και συνεργασία. Για μια αποτελεσματική διδασκαλία. Αθήνα: Γρηγόρης.
  9. Ιωαννίδου-Κουτσελίνη, Μ. (2001). Ανάπτυξη προγραμμάτων: Θεωρία, έρευνα, πράξη. Λευκωσία.
  10. Μαραθεύτης, Μ. & Κουτσελίνη, Μ. (2000). Η λειτουργία και τα αναλυτικά προγράμματα της Παιδαγωγικής Ακαδημίας της Κύπρου. Ιστορική έρευνα. Λευκωσία.
Β. Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά (τα τελευταία 7 χρόνια)
  1. Koutselini, M., & Patsalidou, Fr. (2014). Engaging school teachers and school principals in an action research in-service development as a means of pedagogical self-awareness. Educational Action Research.
  2. Vassiliades, Y., & Koutselini, M. (2014). Development of students’ reasoning and critical thinking skills through argument mapping using Rationale™ Software. Computers in the Schools.
  3. Koutselini, M., & Valanidou, F. (2014). Children living with violence against their mothers: The side effects on their behaviour, self-image and school performance. Pedagogy, Culture & Society, 22(2), 213-231
  4. Koutselini, M. (2011). The financial crisis in the light of modern-meta modern discourse: Re-conceptualising the modern knowledge system. Journal of Social Science Education, 9(2), 26-31.
  5. Koutselini, M. (2010). Educational reform and the role of curriculum: A critical approach. Comparative and International Educational Review, 14, 95-112.
  6. Koutselini, M. (2010). Action research as an educational process of teachers’ and students’ development. e-Journal Action Research, 1, 4-9. (in Greek) (http://www.actionresearch.gr)
  7. Koutselini, M. (2009). Teacher misconceptions and understanding of cooperative learning: An intervention study. Journal of Classroom Interaction, 43(2), 34-44.
  8. Koutselini, M. (2008). Listening to students’ voices for teaching in mixed ability classrooms: Presuppositions and considerations for differentiated instruction. Learning and Teaching, 1(1), 17-30.
  9. Neophytou, L., & Koutselini, M. (2008). The Innovation of zones of educational priority in Cyprus: The side effects of reliance on conservative policy. Curriculum and Teaching, 23(1), 41-57.
  10. Papaioannou, M., & Koutselini, M. (2008). Students’ gender stereotypes and beliefs. Comparison with TV stereotypes. Pedagogical Discourse (Pedagogikos Logos). (In Greek), 33-55.
  11. Koutselini, M. (2008). Citizenship education in context: Student teacher perceptions of citizenship in Cyprus. Intercultural Education, 19(2), 163-175.
  12. Koutselini, M. (2008). Participatory teacher development at schools: Processes and issues. Action Research, 6(1), 29-48.
  13. Loizidou, A., & Koutselini, M. (2007). Metacognitive monitoring: An obstacle and a key to effective teaching and learning. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 13(5), 499-519.
  14. Koutselini, M. (2006). Towards a meta-modern paradigm of curriculum: Transcendence of a mistaken reliance on theory. Educational Practice and Theory, 28(1), 55-68.
  15. Papastephanou, M., & Koutselini, M., (2006). Reason, language and education: Philosophical assumptions for new curricular orientations. Pedagogy, Culture and Society, 14(2), 149-169.
Γ. Κεφάλαια σε Βιβλία (τα τελευταία 7 χρόνια)
  1. Koutselini, M. (2014). Empowering principals and teachers to develop participatory teacher leadership: Towards the meta-modern paradigm of teachers’ development, In Ch. Craig, & L. Orland-Barak (April 2014). International Teacher Education: Promising Pedagogies. Chapter: Pedagogies of Teacher Leadership. USA: Emerald.
  2. Koutselini, M., Patsalidou, Fr., Tsimpimpaki, K. (2014). Gender equality in the Cyprus tertiary education system: The perceived superiority of men as academics and researchers. In B. Gael McSweeney (Ed.), e-book Gender Perspectives in Case Studies across Continents (http://www.unesco.org/en/university-twinning-and-networking/resources/publications/)
  3. Koutselini, M., & Valanidou, Fl. (2013). Discourses emerging from the experiences of the women mothers victims of violence. In Gl. Bonder, & B. Gael McSheewney (Eds.), Gender perspectives in case studies across continents (pp. 29-41). Global Network of UNESCO Chairs on Gender. (access the document here: http://goo.gl/31btQ)
  4. Κουτσελίνη, Μ., & Βαλανίδου Φλ. (2013). ‘Παιδιά που ζούνε με τη βία’: Επιδράσεις στη συμπεριφορά και στις απόψεις τους για την αυτοεικόνα και τη σχολική τους επίδοση. Στους Χρ. Θεοφιλίδης, Α. Μιχαηλίδου, Π. Περσιάνης, & Σ. Φωτίου (Επιμ.), Τιμητικός τόμος Κωνσταντίνου Παπαναστασίου (σσ. 319-340). Λευκωσία: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, Πανεπιστήμιο Κύπρου και Εκπαιδευτικός Όμιλος Κύπρου.
  5. Koutselini, M., & Agathaggelou, S. (2013). Contextualizing the gender Representation in Cyprus television. In F. Sadigi (Ed.), Women and knowledge in the Mediterranean (pp. 193-211).Routledge: Advances in Mediterranean Studies.
  6. Κουτσελίνη, Μ. (2013). Η έρευνα δράσης ως μια διαδικασία ανάπτυξης εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών. Στους Χρ. Θεοφιλίδης, & Ι. Πυριωτάκης (Επιμ.), Εκπαιδευτική έρευνα: Θεωρητικό υπόβαθρο και προσανατολισμός στην πράξη (σσ. 183-192). Λευκωσία: Πανεπιστήμιο Λευκωσίας.
  7. Koutselini, M. (2007). Meta-modern approaches to educational and social research: The transcendence of binaries. In B. Kozuh, R. Kahn, A. Kozlowska, & P. Krope (Eds.), Description and explanation in educational and social research (pp. 67-83). Los Angeles: UCLA.
Χρηματοδότηση Έρευνας (ενδεικτικός κατάλογος)
  1. Συντονίστρια του ερευνητικού έργου «Το προφίλ της γυναίκας πολιτικού στην τηλεόραση της Κύπρου. Μια έμφυλη ανάλυση» που χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας (2011-2014).
  2. Συντονίστρια του ερευνητικού έργου «Οι έμφυλες διακρίσεις στα βιβλία της Γλώσσας της Δημοτικής Εκπαίδευσης της Κύπρου» που χρηματοδοτήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου(2012-2013).
  3. Συντονίστρια του ερευνητικού έργου RELEASE με τίτλο “Towards Achieving Self REgulated LEArning as a Core in Teachers’ In- SErvice Training in Cyprus” που χρηματοδοτήθηκε από EACEA, Lifelong Learning Programme - Key activity 1 (2012-2013).
  4. Συντονίστρια του ερευνητικού έργου “Teachers’ in-service training in Cyprus and Romania: Innovations in Curricula and Training” (ΚΥ-ΡΟΥ/0311/02) που χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας (2012-2013). Συντονίστρια του ερευνητικού έργου VICTIMS με τίτλο “An indirect harmful effect of violence: Victimizing the child and Re-victimizing the woman-mother through her child’s exposure to violence against herself. Sensitizing and creating awareness through research-product material, both transnational and differential according to the partner-context” που χρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Daphne III (2007-2013 action grants). Οι εταίροι του έργου ήταν: University of Cyprus, Cyprus; University of Rome Tre, Italy; University of Oradea, Romania; University of Presov, Slovakia (2009-2011).

Ανδρέας Ι. Καραμάνος

Από το 1980 Καθηγητής της Γεωργίας στο Γεωπονικό Παν/μιο Αθηνών (Γ.Π.Α.). Κατά τη διάρκεια των σπουδών του στην Ανωτάτη Γεωπονική Σχολή Αθηνών ήταν συνεχώς υπότροφος του Ι.Κ.Υ. λόγω άριστης επίδοσης και αποφοίτησε πρώτος από το έτος του λαμβάνοντας το βραβείο «Ι.Σαρεγιάννη». Επίσης, υπότροφος του Ιδρύματος Όθωνος και Αθηνάς Σταθάτου κατά τη διάρκεια των μεταπτυχιακών του σπουδών στη Μ. Βρετανία. Διδάκτωρ του Παν/μίου του Reading στη Γεωργική Βοτανική (1977). Περισσότερο από 25 χρόνια (1981—2004, 2008-2013) Διευθυντής του Εργαστηρίου Γεωργίας του Γ.Π.Α. Διευθυντής του Τομέα Φυτικής Παραγωγής του Γ.Π.Α. (1988/89). Αντιπρύτανης Οικονομικού Προγραμματισμού και Ανάπτυξης του Γ.Π.Α. και Πρόεδρος της Επιτροπής Ερευνών του ίδιου Ιδρύματος (1991-1997). Εξελέγη δύο φορές (2000 και 2003) Πρύτανης και Πρόεδρος του Τμήματος Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής (2009 και 2011) του Γ.Π.Α. Τον Μάρτιο του 2004, μετά από αίτημα της Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Κας Μ. Γιαννάκου, ανέλαβε το αξίωμα του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2007. Κατά τη διάρκεια της θητείας του στο Υπουργείο συνέβαλε αποφασιστικά στη σύνταξη των νομοσχεδίων για τη διασφάλιση της ποιότητας (αξιολόγηση) των ελληνικών ΑΕΙ, στη θεσμοθέτηση των Ινστιτούτων δια βίου μάθησης, στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για τα πανεπιστήμια, στην ίδρυση του ΔΟΑΤΑΠ, στην καθιέρωση του συστήματος κρίσης των στελεχών της εκπαίδευσης, κ.ά.

Διετέλεσε Πρόεδρος και μέλος του τριμελούς Προεδρείου της Συνόδου Πρυτάνεων των Ελληνικών Πανεπιστημίων (2003), εκλεγμένο τακτικό μέλος του Ανωτάτου Πειθαρχικού Συμβουλίου των μελών ΔΕΠ των Πανεπιστημίων (2003-2004), εκλεγμένος εκπρόσωπος της Συνόδου των Πρυτάνεων στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (2003-2004), μέλος του Δ.Σ. και εκπρόσωπος του κλάδου Γεωπονίας του ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. (1997-2000). Εξελέγη δύο φορές (το 2005 και το 2008) ομοφώνως από εκπροσώπους 58 χωρών και 10 Διεθνών Οργανισμών Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής (Steering Committee) της Εκπαίδευσης για Αειφόρο Ανάπτυξη του Οικονομικού Συμβουλίου του Ο.Η.Ε. για την Ευρώπη (UNECE). Προήδρευσε της Διυπουργικής Επιτροπής για τη σύνταξη του σχεδίου Νόμου (τώρα ν. 3653/2008) για την έρευνα και την τεχνολογία (2005-2007).

Έχει συγγράψει 8 βιβλία και μονογραφίες, περισσότερα από 80 άρθρα σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά Ακαδημιών, κεφάλαια σε ξένα συλλογικά έργα και εγκυκλοπαίδειες (μετά από πρόσκληση) και έχει επιμεληθεί την έκδοση πρακτικών συνεδρίων και επιστημονικών μονογραφιών. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στη μελέτη των περιβαλλοντικών καταπονήσεων στα καλλιεργούμενα φυτά και κυρίως των υδατικών σχέσεων των φυτών και στην αντοχή τους στην ξηρασία. Το έργο του έχει αναγνωρισθεί διεθνώς και έχει προεδρεύσει, μετά από προσκλήσεις, σε πολλά διεθνή συνέδρια. Επιστημονικός υπεύθυνος σε πολλά ερευνητικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Γεν. Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας και κατ’επανάληψη αξιολογητής της Ευρωπαίκής Επιτροπής προτάσεων ερευνητικών προγραμμάτων. Μέλος της Ομάδας Μελέτης για την Κλιματική Αλλαγή της Τράπεζας της Ελλάδος και συντάκτης της έκθεσης για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην ελληνική γεωργία.

Έχει εκπροσωπήσει τη χώρα σε Συμβούλια Υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε συναντήσεις του Ο.Ο.Σ.Α., σε συνέδρια και στη Γενική Συνέλευση της UNESCO (Παρίσι, 2005). Μέλος πολλών επιστημονικών Εταιρειών.

Έχει προταθεί από την Ακαδημία Αθηνών ως υποψήφιος της Ελλάδος για το Διεθνές Βραβείο Bertebo της Σουηδικής Γεωργικής Ακαδημίας (1999). Βράβευση από την Ακαδημία Αθηνών για μονογραφία του στην προσαρμοστικότητα ελληνικών πληθυσμών σιταριού στην ξηρασία (2008). Επίτιμος Εταίρος του Ιδρύματος Ερευνών και Μελετών "Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος" (2008). Χρυσό μετάλλιο του Φιλολογικού Συλλόγου "Παρνασσός" (2010). Τιμητική διάκριση από τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού της Κυπριακής Δημοκρατίας. Τιμητική διάκριση από το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού (2014).

Κωνσταντίνος Χρίστου

Constantinos Christou O Κωνσταντίνος Χρίστου είναι Καθηγητής στη διδακτική των μαθηματικών στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου. Διετέλεσε Πρόεδρος της Προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου, Πρόεδρος του Κυπριακού Συμβούλιου Αξιολόγησης Τίτλων Σπουδών (ΚΥ.Σ.Α.Τ.Σ.), Αντιπρόεδρος του Συμβουλίου Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης Πιστοποίησης (Σ.ΕΚ.Α.Π.) και Πρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου Κύπρου. Έχει εργαστεί ως επιστημονικός υπεύθυνος και συντονιστής σε ερευνητικά προγράμματα που επιχορηγούνται από το Πανεπιστήμιο Κύπρου, το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Είναι επίσης γνώστης του εκπαιδευτικού συστήματος της Κύπρου και είναι συντονιστής της ομάδας συγγραφή των εγχειριδίων των μαθηματικών και της επιτροπής συγγραφής των νέων αναλυτικών προγραμμάτων των μαθηματικών στην Κύπρο.

Διαθέτει πλούσιο συγγραφικό έργο με περισσότερες από 100 δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, πρακτικά διεθνών συνεδρίων και κεφάλαια σε βιβλία που εκδίδονται από διεθνείς οίκους.

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις (2010-2018)

Pittalis, M., Pitta-Pantazi, D., Christou, C. (2018). A longitudinal study revisiting the notion of early number sense: algrebraic arithmetic a catalyst for number sense development.Mathematical Thinking and Learning, 20(3), 222-247.https://doi.org/10.1080/10986065.2018.1474533

Chimoni, M., Pitta-Pantazi, D., & Christou, C. (2018). Examining early algebraic thinking: insights from empirical data. Educational Studies in Mathematics, 98(1), 57-76.

Papageorgiou, E., Christou, C., Spanoudis, G., Demetriou, A. (2016). Augmenting intelligence: Developmental limits to learning-based cognitive change. Intelligence, 56, 16-27.

Zachariades, T., Christou, C., Pitta-Pantazi, D. (2013). Reflective, systemic and analytic thinking in real numbers. Educational Studies in Mathematics, 82(1), 5 – 22, doi:10.1007/s10649-012-9413-y

Pittalis, M., Christou, C. (2013). Coding and decoding representations of 3D shapes. Journal of Mathematical Behavior, 32, 673-689. http://dx.doi.org/10.1016/j.jmathb.2013.08.004

Chrysostomou, M., Pitta-Pantazi, D., Tsingi, C., Cleanthous, E. Christou, C. (2013). Examining number sense and algebraic reasoning through cognitive styles. Educational Studies in Mathematics, 83(2), 205 – 223, doi:10.1007/s10649-012-9448-0

Kontoyianni, K., Kattou, M., Pitta-Pantazi, D., Christou, C. (2013). Integrating mathematical abilities and creativity in the assessment of mathematical giftedness. Psychological Assessment and Test Modeling, 55(3), 289-315.

Pitta-Pantazi, D., & Christou, C. (2011). The structure of prospective kindergarten teachers’ proportional reasoning. Journal of Mathematics Teacher Education, 14(2), 149 – 169. doi:10.1007/s10857-011-9175-y

Pitta-Pantazi, D., Christou, C., Kontoyianni, K., & Kattou, M. (2011). A model of mathematical giftedness: Integrating natural, creative and mathematical abilities. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 11(1), 39 – 54. doi:10.1080/14926156.2011.548900

Pitta-Pantazi, D., Christou, C. (2010). Spatial versus object visualisation: The case of mathematical understanding in three-dimensional arrays of cubes and nets. International Journal of Educational Research, 49(2-3), 102 – 114. doi:10.1016/j.ijer.2010.10.001

Pittalis, M., Christou, C. (2010). Types of reasoning in 3D geometry thinking and their relation with spatial abilities. Educational Studies in Mathematics, 75(2), 191-212. doi: 10.1007/s10649-010-9251-8

Γιώργος Δημοσθένους

Ο Καθ. Γιώργος Δημοσθένους είναι Πρύτανης του Πανεπιστημίου Frederick. Κατά την περίοδο 2011-2013 διατέλεσε Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού. Μέχρι και το διορισμό του ως Υπουργού, ο Γιώργος Δημοσθένους ήταν Καθηγητής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών και Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Frederick.

Ο Γιώργος Δημοσθένους απέκτησε το Δίπλωμα Μηχανολόγου Μηχανικού και το Διδακτορικό Δίπλωμα Μηχανικού από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σπούδασε ως υπότροφος της Κυπριακής Δημοκρατίας και του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών της Ελλάδας ενώ έτυχε σειράς βραβείων και διακρίσεων. Το επιστημονικό του έργο εστιάζεται κυρίως στις περιοχές των Κατεργασιών των Υλικών και του Σχεδιασμών Κατασκευών, τομείς στους οποίους ανέπτυξε πλούσιο έργο με δημοσιεύσεις σε έγκριτα διεθνή επιστημονικά περιοδικά και εκπόνηση μεγάλου αριθμού χρηματοδοτούμενων ερευνητικών προγραμμάτων ως συντονιστής και επιστημονικός υπεύθυνος.

Στην ακαδημαϊκή του καριέρα είχε έντονη εμπλοκή με θέματα ακαδημαϊκής ποιότητας και αριστείας καθώς ως Αντιπρύτανης του είχε ανατεθεί η ευθύνη αξιολόγησης των προγραμμάτων σπουδών του Πανεπιστημίου Frederick από την ΕΑΙΠ ενώ ως Πρύτανης είναι υπεύθυνος για τον στρατηγικό σχεδιασμό προαγωγής της ποιότητας, σε στενή συνεργασία με την Επιτροπή Εσωτερικής Ποιότητας.

Ως Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού προώθησε θέματα στα πλαίσια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης όπως τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα, την επέκταση των Μουσικών Σχολείων και των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, την εισαγωγή των Μεταλυκειακών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και την ίδρυση της Ιατρικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Ως πρόεδρος του Συμβουλίου Υπουργών την περίοδο της Κυπριακής Προεδρίας προώθησε θέματα όπως την επικύρωση της μη τυπικής και άτυπης μάθησης, την αντιμετώπιση του προβλήματος του αναλφαβητισμού, την αριστεία στη διδασκαλία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, την κοινωνική ενσωμάτωση και συμμετοχή όλων των νέων στη δημοκρατική ζωή και την ολιστική προσέγγιση της πολιτιστικής διακυβέρνησης.

Ο Καθηγητής Γιώργος Δημοσθένους διατέλεσε, επίσης, Πρόεδρος του Δ.Σ. του Ιδρύματος Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων (ΙΔΕΠ) Δια Βίου Μάθησης και μέλος του Κυπριακού Επιστημονικού Συμβουλίου (ΚΕΣ). Κατά την περίοδο 2006-2010 ήταν ο εκπρόσωπος της Κύπρου στην Επιτροπή για τα Υλικά, τη Φυσική και τις Νανο-Επιστήμες του ευρωπαϊκού προγράμματος COST. Συμμετείχε σε διάφορες Επιστημονικές και Οργανωτικές Επιτροπές διεθνών και εθνικών συνεδρίων.