Πολιτική Παραπόνων
Ιδιώτες και οργανισμοί με βάσιμες ανησυχίες και στοιχεία για τη μη ανταπόκριση ενός πιστοποιημένου ιδρύματος/τμήματος/προγράμματος στα Ευρωπαϊκά Πρότυπα και τις Κατευθυντήριες Γραμμές (ESG) ή/και στα πρότυπα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας για την Ιατρική Εκπαίδευση (WFME) ή/και στα κριτήρια αξιολόγησης που έχει θέσει ο Φορέας μπορεί να υποβάλει τα στοιχεία αυτά ενώπιον του Φορέα ΔΙΠΑΕ. Για την υποβολή των στοιχείων τηρείται η πιο κάτω διαδικασία:
- Το Συμβούλιο του Φορέα αποφασίζει κατά πόσο το παράπονο είναι αξιόπιστο στη βάση των στοιχείων που ο παραπονούμενος υποβάλλει. Τα παράπονα πρέπει να αφορούν τη μη ανταπόκριση στα κριτήρια που αναφέρονται πιο πάνω. Οποιαδήποτε άλλα παράπονα που αφορούν, για παράδειγμα τη νομοθεσία, ευρωπαϊκούς νόμους και κατευθυντήριες γραμμές και οποιουσδήποτε κανονισμούς πρέπει να απευθύνονται στο δικαστήριο ή στις αρμόδιες αρχές.
- Αν το παράπονο δεν είναι βάσιμο, με επαρκή μαρτυρία και στοιχεία, το Συμβούλιο δεν θα αναλάβει καμιά δράση και θα πληροφορήσει σχετικά τον παραπονούμενο.
- Αν το παράπονο είναι βάσιμο, το Συμβούλιο θα πληροφορήσει το ίδρυμα στο οποίο αναφέρεται το παράπονο και θα ζητήσει από το ίδρυμα να δώσει διευκρινίσεις ή/και πληροφορίες.
- Αν το παράπονο είναι βάσιμο, αλλά αφορά ένα μεμονωμένο περιστατικό και δεν επηρεάζει την ανταπόκριση στα κριτήρια και πρότυπα που αναφέρονται στην πρώτη παράγραφο, το Συμβούλιο θα απευθύνει επίσημη προειδοποίηση προς το ίδρυμα. Η επίσημη προειδοποίηση αναρτάται, σύμφωνα με τα πρότυπα των ευρωπαϊκών οργανισμών, στην ιστοσελίδα του Φορέα στην προμετωπίδα της σελίδας που είναι αναρτημένο το συγκεκριμένο ίδρυμα/τμήμα/πρόγραμμα, ανάλογα με την περίπτωση.
- Στην περίπτωση που το παράπονο είναι βάσιμο και οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το πιστοποιημένο ίδρυμα/ τμήμα/ πρόγραμμα δεν πληροί πλέον τα κριτήρια με τα οποία πιστοποιήθηκε, το Συμβούλιο του Φορέα θα ενεργοποιήσει διαδικασία εξέτασης κατά πόσο τα κριτήρια της Πιστοποίησης πληρούνται.
- Στην περίπτωση κατά την οποία η εξέταση υποστηρίζει περαιτέρω το παράπονο και οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν τηρούνται οι όροι της πιστοποίησης, τότε το Συμβούλιο του Φορέα μπορεί να αποφασίσει:
- είτε να ανακαλέσει την Πιστοποίηση
- είτε να αρχίσει τη διαδικασία εξωτερικής αξιολόγησης του Προγράμματος/Τμήματος/Προγράμματος.
Στις περιπτώσεις 5 και 6 το Ίδρυμα Ανώτερης Εκπαίδευσης καλείται να παρουσιάσει τη θέση του, πριν την τελική απόφαση. Η τελική απόφαση αποστέλλεται στο ίδρυμα, στον παραπονούμενο.
Ο σκοπός εφαρμογής των καταγγελιών εκτείνεται πέραν των όσων έχουν προαναφερθεί και περιλαμβάνει την ευκαιρία να αντιμετωπιστούν παράπονα σχετικά με τον τρόπο διεξαγωγής της επανεξέτασης ή ανησυχίες σχετικά με τις διαδικασίες που εφαρμόζει ο Φορέας Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας. Τα παράπονα μπορούν να υποβληθούν από διάφορα ενδιαφερόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένων των φοιτητών, των μελών του διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού, του διοικητικού προσωπικού ή οποιουδήποτε ατόμου επηρεάζεται άμεσα ή έμμεσα από το Ίδρυμα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή τον Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας που επιβλέπει τις δραστηριότητές του.
Ο σκοπός εφαρμογής των καταγγελιών εκτείνεται πέραν των όσων έχουν προαναφερθεί και περιλαμβάνει την ευκαιρία να αντιμετωπιστούν παράπονα σχετικά με τον τρόπο διεξαγωγής της επανεξέτασης ή ανησυχίες σχετικά με τις διαδικασίες που εφαρμόζει ο Φορέας Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας. Τα παράπονα μπορούν να υποβληθούν από διάφορα ενδιαφερόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένων των φοιτητών, των μελών του διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού, του διοικητικού προσωπικού ή οποιουδήποτε ατόμου επηρεάζεται άμεσα ή έμμεσα από το Ίδρυμα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή τον Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας που επιβλέπει τις δραστηριότητές του.