Διαδικασία Αξιολόγησης Ιδρύματος/Τμήματος/Προγράμματος Σπουδών
Διαδικασία Υποβολής και Εξέτασης Αίτησης για την Αξιολόγηση-Πιστοποίηση Ιδρύματος/Τμήματος/Προγράμματος Σπουδών από τον Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης
Τηρουμένων των προνοιών του Άρθρου (17) των «περί της Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης και της Ίδρυσης και Λειτουργίας Φορέα για Συναφή Θέματα Νόμων» του 2015 έως 2021 [136(Ι) του 2015 έως 132(Ι) του 2021], η διαδικασία υποβολής αίτησης καθορίζεται ως εξής:
Η διαδικασία:
-
-
Το ίδρυμα ανώτερης εκπαίδευσης ετοιμάζει και υποβάλλει αίτηση για ιδρυματική/τμηματική/προγραμματική αξιολόγηση αξιολόγηση.
-
Η αίτηση για προγραμματική αξιολόγηση υποβάλλεται εξολοκλήρου στην αγγλική, ανεξάρτητα από τη γλώσσα διδασκαλίας του προγράμματος. Εάν το πρόγραμμα προσφέρεται στην ελληνική ή άλλη γλώσσα, η αίτηση υποβάλλεται στην αγγλική και στη γλώσσα διδασκαλίας του προγράμματος.
-
Η αίτηση για ιδρυματική και τμηματική αξιολόγηση υποβάλλεται μόνο στην αγγλική.
-
Για την εξασφάλιση άδειας για ίδρυση και λειτουργία Ιδιωτικού Πανεπιστημίου ή Ιδιωτικής Σχολής Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης αφού καταβληθούν τα σχετικά τέλη στο λογιστήριο του Υπουργείου Παιδείας, υποβάλλεται αίτηση μαζί με τα ακόλουθα έντυπα του Φορέα ως παράρτημα:
-
Η αίτηση, η συνοδευτική επιστολή και όλα τα σχετικά έντυπα, πρέπει να υποβάλλονται τόσο σε έντυπη όσο και σε ψηφιακή μορφή, και θα πρέπει να φέρουν την υπογραφή του ανώτατου κατά Νόμο Υπεύθυνου του ιδρύματος.
-
Η αίτηση για ιδρυματική αξιολόγηση υφιστάμενου ιδρύματος υποβάλλεται απ’ ευθείας στον Φορέα, αφού καταβληθούν τα σχετικά τέλη στο λογιστήριο του Υπουργείου Παιδείας.
-
Το ίδρυμα υποχρεούται να διαθέσει αντίτυπα για έκαστο μέλος της Επιτροπής Εξωτερικής Αξιολόγησης κατά την επιτόπου επίσκεψη στο ίδρυμα.
-
Πιστοποίηση προγράμματος σε μια επαρχία ή συγκεκριμένες εγκαταστάσεις δεν μεταφέρεται σε παραρτήματα και άλλες εγκαταστάσεις χωρίς να έχει προηγηθεί ιδρυματική αξιολόγηση και χωρίς αξιολόγηση των υποδομών στο χώρο προσφοράς του προγράμματος.
-
Σε περίπτωση νέου προγράμματος σε ελληνική και αγγλική γλώσσα, με μοναδική διαφορά τη γλώσσα προσφοράς, η αίτηση θα πρέπει να συνοδεύεται με αναλυτικό φόρτο εργασίας του κάθε διδάσκοντα τόσο στα προγράμματα όσο και στο ίδρυμα γενικά.
-
Το ίδρυμα είναι υπεύθυνο για να ελέγχει την πληρότητα και την ορθότητα των στοιχείων που υποβάλλονται στην αίτηση και τα συνοδευτικά έγγραφα.
-
Η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων για νέα προγράμματα αναρτάται στην ιστοσελίδα του Φορέα.
-
Η διαδικασία για επαναξιολόγηση ιδρύματος/τμήματος/προγράμματος σπουδών πρέπει να υποβάλλεται τουλάχιστον 16 μήνες πριν από την εκπνοή της ισχύος της προηγούμενης πιστοποίησης.
[.. back]
-
-
-
Ο Φορέας διορίζει Επιτροπή Εξωτερικής Αξιολόγησης (ΕΕΑ). Το εκπαιδευτικό ίδρυμα ενημερώνεται για τη σύνθεση της ΕΕΑ και για το χρονοδιάγραμμα αξιολόγησης.
-
Η ΕΕΑ μελετά την αίτηση και διενεργεί επιτόπου επίσκεψη κατά την οποία δύναται να ζητήσει συμπληρωματικές πληροφορίες.
-
Η ΕΕΑ συντάσσει έκθεση με βάση την αίτηση, τα κριτήρια ποιότητας που καθορίζει ο Φορέας και επιπρόσθετων πληροφοριών που θα ζητηθούν κατά την επιτόπου επίσκεψη. Η έκθεση περιλαμβάνει αριθμητική βαθμολογία και αιτιολογεί εάν και πώς τα επιμέρους κριτήρια που καθορίζει ο Φορέας πληρούνται και σε ποιο βαθμό. Η έκθεση περιλαμβάνει, επίσης, τεκμηριωμένη εισήγηση προς το Συμβούλιο του Φορέα στη βάση της οποίας θα παρθεί η απόφαση.
-
Το ίδρυμα λαμβάνει την έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης και εντός διαστήματος τριών μηνών υποβάλλει γραπτώς τις παρατηρήσεις του και τεκμηριώνει την υλοποίηση όλων των απαραίτητων αλλαγών σύμφωνα με την έκθεση της ΕΕΑ.
[..back]
-
-
-
Το Συμβούλιο του Φορέα στη βάση της έκθεσης της ΕΕΑ μπορεί να πάρει μία από τις ακόλουθες αποφάσεις σχετικά με την αξιολόγηση ιδρύματος/τμήματος/προγράμματος σπουδών:
-
Απόφαση για την έγκριση και απονομή πιστοποίησης. Η πιστοποίηση είναι σε ισχύ για περίοδο πέντε ετών, μετά την οποία θα πρέπει να πραγματοποιηθεί εκ νέου αξιολόγηση. Η πιστοποίηση μπορεί να χορηγηθεί και στην περίπτωση που κάποιο ίδρυμα δεν έχει εφαρμόσει πλήρως μια σύσταση (ελάσσονος σημασίας) που δόθηκε σε έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης. Σε αυτήν την περίπτωση, η τελική έκθεση περιλαμβάνει συστάσεις για περαιτέρω βελτιώσεις που πρέπει να πραγματοποιηθούν εντός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου.
-
Απόφαση για διεξαγωγή δεύτερης αξιολόγησης πριν την λήψη των τελικών αποφάσεων.
-
Απόφαση για απόρριψη απονομής πιστοποίησης εφόσον το ίδρυμα/τμήμα/πρόγραμμα σπουδών, δεν ανταποκρίνεται στα κριτήρια πιστοποίησης
-
-
-
Το Συμβούλιο του Φορέα ενημερώνει το ίδρυμα, σχετικά με την απόφασή του.
-
Η απόφαση του Φορέα, η έκθεση της ΕΕΑ και η απάντηση του ιδρύματος αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Φορέα.
[..back]
Θεματική Ανάλυση
Σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά Πρότυπα και τις Κατευθυντήριες γραμμές (ESG 3.4): “Οι Φορείς Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας οφείλουν να δημοσιεύουν τακτικά εκθέσεις οι οποίες περιγράφουν και αναλύουν τα ευρήματα των επιτροπών εξωτερικής αξιολόγησης. Οι φορείς συλλέγουν πληροφορίες για τα προγράμματα και τα ιδρύματα οι οποίες είναι χρήσιμες για αναλύσεις που διαχέουν ολόκληρο το σύστημα της ανώτερης εκπαίδευσης. Τα ευρήματα αυτά μπορούν να συμβάλουν σε αναστοχασμό για τη βελτίωση των πολιτικών και διαδικασιών ποιότητας στο συγκεκριμένο συγκείμενο των ιδρυμάτων, αλλά και σε εθνικό και διεθνές συγκείμενο. Μια λεπτομερής και προσεκτική ανάλυση των πληροφοριών αυτών μπορεί να δείξει εξελίξεις και ανάπτυξη, τάσεις και περιοχές καλών πρακτικών ή ακόμη αξεπέραστες δυσκολίες.
Ο Φορέας έχει καθιερώσει διαδικασία ανάλυσης των εκθέσεων των Επιτροπών Εξωτερικής Αξιολόγησης για αναστοχασμό και δημοσίευση των βασικών τάσεων και των δεικτών ποιότητας της ανώτερης εκπαίδευσης στην Κύπρο. Ειδικά εκπαιδευμένο μέλος του προσωπικού έχει αναλάβει την ανάλυση των εκθέσεων με δεύτερο μέλος να εργάζεται παράλληλα για να υπάρχει συμφωνία μεταξύ κωδικοποιήσεων (inter-rate agreement).
Εκθέσεις του Φορέα με τα βασικά ευρήματα και τάσεις θα μελετώνται και θα δημοσιεύονται κάθε εξάμηνο/ακαδημαϊκό ή και ημερολογιακό έτος για αναστοχασμό και παρατηρήσεις σχετικά με την ικανοποίηση των προτύπων ποιότητας από τα ιδρύματα, τις διαφορές τους ως προς την ποιότητα, τις δυσκολίες και τις θετικές τάσεις που αναπτύσσονται.
Ανακοινώσεις Φορέα
Τίτλος | Ημερομηνία Δημοσίευσης |
---|---|
Θεματική Ανάλυση και Συστάσεις προς Ιδρύματα Ανώτερης Εκπαίδευσης | 11 Απριλίου 2022 |
Δημοσιεύσεις