Επίπεδα γνώσης της αγγλικής γλώσσας για φοίτηση σε προγράμματα πτυχιακά και μεταπτυχιακά τα οποία προσφέρονται στα Αγγλικά
Ο Φορέας ΔΙΠΑΕ υπενθυμίζει ότι για εισαγωγή σε αγγλόφωνα προγράμματα σπουδών πτυχιακού επιπέδου και μεταπτυχιακού επιπέδου πανεπιστημίων και κολεγίων η πιστοποιημένη γνώση της αγγλικής γλώσσας είναι απαραίτητη προϋπόθεση.
Εφιστάται, επίσης, η προσοχή των ιδρυμάτων Ανώτερης Εκπαίδευσης και των φοιτητών, όπως και κάθε ενδιαφερομένου, ότι η πραγματική ισοτιμία προγραμμάτων πτυχιακού και μεταπτυχιακού επιπέδου κολεγίων και πανεπιστημίων, αλλά και των ιδρυμάτων μεταξύ τους, δεν αποκτάται αυτόματα με την πιστοποίηση του περιεχομένου τους από τον Φορέα αλλά και με την τήρηση των απαραίτητων κριτηρίων εισδοχής των φοιτητών στα προγράμματα και την εφαρμογή των προγραμμάτων από διδάσκοντες με τα απαραίτητα ακαδημαϊκά προσόντα, όπως διασφαλίζεται με την αξιολόγηση των προγραμμάτων.
Για τα προγράμματα μεταπτυχιακού επιπέδου απαιτείται «Πολύ Καλή Γνώση» της Αγγλικής σε επίπεδο Β2- Γ1 του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς του Συμβουλίου της Ευρώπης. Σύμφωνα με το επίπεδο αυτό, ο χρήστης μπορεί να κατανοήσει ένα ευρύ φάσμα απαιτητικών, μακρoσκελών κειμένων και να αναγνωρίσει σημασίες που υπονοούνται. Μπορεί να εκφραστεί άνετα και αυθόρμητα χωρίς να φαίνεται συχνά ότι αναζητά εκφράσεις. Μπορεί να χρησιμοποιεί τη γλώσσα ευέλικτα και αποτελεσματικά για κοινωνικούς, ακαδημαϊκούς και επαγγελματικούς σκοπούς. Μπορεί να παραγάγει σαφή, καλά διαρθρωμένα, λεπτομερή κείμενα για σύνθετα θέματα, επιδεικνύοντας ελεγχόμενη χρήση οργανωτικών σχημάτων, συνδετικών στοιχείων και μηχανισμών συνοχής.
Για τα πτυχιακά προγράμματα το ελάχιστο αποδεκτό επίπεδο γνώσης της αγγλικής γλώσσας είναι το μέσο επίπεδο Β1-Β2 σύμφωνα με το οποίο ο φοιτητής/φοιτήτρια μπορεί να αρχίσει τη φοίτησή του με παράλληλη ενίσχυση της γνώσης της γλώσσας για ακαδημαϊκούς σκοπούς. Σύμφωνα με το επίπεδο αυτό, μπορεί να κατανοήσει τις κύριες ιδέες ενός σύνθετου κειμένου, τόσο για συγκεκριμένα, όσο και για αφηρημένα θέματα, συμπεριλαμβανομένων συζητήσεων πάνω σε τεχνικά ζητήματα της ειδικότητάς του. Μπορεί να συνδιαλλαγεί με κάποια άνεση και αυθορμητισμό που καθιστούν δυνατή τη συνήθη επικοινωνία με φυσικούς ομιλητές της γλώσσας χωρίς επιβάρυνση για κανένα από τα δύο μέρη. Μπορεί να παραγάγει σαφές, λεπτομερές κείμενο για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων και να εξηγήσει μια άποψη πάνω σε ένα κεντρικό ζήτημα, δίνοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των διαφόρων επιλογών.
Τα επίπεδα γνώσης της γλώσσας του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς του Συμβουλίου της Ευρώπης αντιστοιχούν στα πιο κάτω συγκεκριμένα πλαίσια αναφοράς σε διεθνείς εξετάσεις, σύμφωνα με τις επίσημες σελίδες των οργανισμών που προσφέρουν τις εξετάσεις αυτές. Ενδεικτικά μια βαθμολογία 5.5-6.5 ανταποκρίνεται σε γνώσεις επιπέδου Β2 (Lower), ενώ η βαθμολογία 8.5-9 είναι επιπέδου C2 (Proficiency).ΠΙΝΑΚΑΣ: Αντιστοιχίες αποτελεσμάτων διεθνών εξετάσεων με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς (CEFR)
University of Cambridge Exams | IELTS | TOEFL(IBT) | Common European Framework |
CPE Certificate of Proficiency in English | 8.5 – 9 | 88-120 | C2 |
CAE Certificate in Advanced English | 7 – 8 | 70-88 | C1 |
FCE First Certificate in English | 5.5 – 6.5 | 50-70 | B2 |
PET Preliminary English Test | 4.0-5.0 | 10-50 | B1 |
* Ο πίνακας είναι ενδεικτικός.
2 Ιουλίου 2020