Διαπανεπιστημιακά Προγράμματα

1. Διαδικασία για υποβολή και εξέταση αίτησης για την αξιολόγηση/πιστοποίηση Διαπανεπιστημιακού Προγράμματος Σπουδών

Οι πληροφορίες για τα τέλη και τα έγγραφα για την υποβολή καί εξέταση αίτησης για την αξιολόγηση/πιστοποίηση των Διαπανεπιστημιακών προγράμματων σπουδών βρίσκονται στην επιλογή ΕΝΤΥΠΑ.

2. Πιστοποιημένα Διαπανεπιστημιακά Προγράμματα

Ο πιο κάτω πίνακας περιλαμβάνει τα Διαπανεπιστημιακά Προγράμματα Σπουδών που προσφέρονται από τα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα προγράμματα έχουν τύχει εξωτερικής αξιολόγησης από Επιτροπές Εξωτερικής Αξιολόγησης Εμπειρογνωμόνων και έχουν πιστοποιηθεί από τον Φορέα σύμφωνα με τις διαδικασίες που εφαρμόζονται για συμβατικά προγράμματα σπουδών και σύμφωνα με συγκεκριμένα κριτήρια διασφάλισης της ποιότητας που εφαρμόζονται για διαπανεπιστημιακά προγράμματα σπουδών.

Τύπος ΙδρύματοςΊδρυμαΠρόγραμμα ΣπουδώνΤίτλοςΑρ. Φακ.Ημ/νια ΑίτησηςΣύνοδος ΦορέαΈναρξη Πιστ/σηςΛήξη Πιστ/σηςΓλώσσα ΔιδασκαλίαςΣχόλιαΈκθεση Εξωτ. Αξ/σηςΑπάν/ση Ιδρ/τοςΕκθέσεις ΦορέαΚατ/μή Μαθ/των
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΝεάπολιςΕγκληματολογική Λογιστική (1.5 ακαδημαϊκά έτη, 90 ECTS, Μάστερ(ΜSc), Κοινό-Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Σπουδών με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Εξ Αποστάσεως)Μάστερ07.14.281.05830-06-2021Σ82 - 16 Μαίου 2022Εαρινό Εξάμηνο 2021-2022Χειμερινό Εξάμηνο 2026Ελληνική / Αγγλική
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΝεάπολιςΕγκληματολογική Λογιστική (1.5 ακαδημαϊκά έτη, 90 ECTS, Μάστερ(ΜSc), Κοινό-Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Σπουδών με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας)Master07.14.281.06130-06-2021Σ82 - 16 Μαίου 2022Εαρινό Εξάμηνο 2021-2022Χειμερινό Εξάμηνο 2026Ελληνική / Αγγλική
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΝεάπολιςΑνάλυση Δεδομένων και Χρηματοοικονομική Τεχνολογία (1.5 ακαδημαϊκά έτη, 90 ECTS, Μάστερ(MSc), Διαπανεπιστημιακό με το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο)Μάστερ07.14.281.06215-12-2021Σ86 - 10 οκτωβρίου 2022Εαρινό Εξάμηνο 2022-2023Χειμερινό Εξάμηνο 2027Ελληνική / Αγγλική
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΝεάπολιςΑνάλυση Δεδομένων και Χρηματοοικονομική Τεχνολογία (1.5 ακαδημαϊκά έτη, 90 ECTS, Μάστερ(MSc), Εξ Αποστάσεως, Διαπανεπιστημιακό με το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο)Μάστερ07.14.281.06315-12-2021Σ86 - 10 οκτωβρίου 2022Εαρινό Εξάμηνο 2022-2023Χειμερινό Εξάμηνο 2027Ελληνική / Αγγλική
1. Δημόσιο ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΚύπρουBusiness Economic Technology, Innovation Management and Entrepreneurship (Time MBE) (15 μήνες, Μάστερ, Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Σπουδών με το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το Wageningen University)Μάστερ07.14.290.00120-09-2016Σ16 - 13 και 14 Μαρτίου 2017Χειμερινό Εξάμηνο 2017 - 2018Εαρινό Εξάμηνο 2022
1. Δημόσιο ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΚύπρουΣχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση (6 εξάμηνα,140 ECTS, Μάστερ(MA), Διαπανεπιστημιακό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Κύπρου με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών)Μάστερ07.14.290.12311-02-2020Σ82 - 16 Μαϊου 2022Χειμερινό Εξάμηνο 2022 - 2023Εαρινό Εξάμηνο 2027Ελληνική
1. Δημόσιο ΠανεπιστήμιοΑνοικτό Πανεπιστήμιο ΚύπρουERMII/Enterprise Risk Management (4 ακαδημαϊκά εξάμηνα, 120 ECTS, Μάστερ, Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Σπουδών με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο)Μάστερ07.14.299.02828-07-2021Σ83 - 20 Ιουνίου 2022Χειμερινό Εξάμηνο 2022-2023Εαρινό Εξάμηνο 2027Αγγλική
1. Δημόσιο ΠανεπιστήμιοΤεχνολογικό Πανεπιστήμιο ΚύπρουΕπιστήμη της Ηλεκτρονικής και της Τεχνολογίας (3 ακαδημαϊκά έτη, 118 ECTS, Μάστερ(MSc), Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Σπουδών με το Πανεπιστήμιο Hangzhou Dianzi)Μάστερ07.14.308.02131-05-2022Σ87 - 14 Νοεμβρίου, 2022Εαρινό Εξάμηνο 2022-2023Χειμερινό Εξάμηνο 2027Αγγλική
1. Δημόσιο ΠανεπιστήμιοΤεχνολογικό Πανεπιστήμιο ΚύπρουΣχεδιασμός Διάδρασης (2 ακαδημαϊκά έτη, 120 ECTS, Μάστερ(MSc), Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Σπουδών με το University of Tallinn)Μάστερ07.14.308.06631-03-2020Σ80 - 21 Μαρτίου 2022Χειμερινό Εξάμηνο 2022-2023Εαρινό Εξάμηνο 2027Αγγλική
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο Frederick (Λευκωσία, Λεμεσός)Διεθνείς Σπουδές (1.5 ακαδημαϊκό έτος, 90 ECTS, Μάστερ, Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα με το Πάντειο Πανεπιστήμιο)Μάστερ07.14.318.00607-07-2016Σ12 - 28 και 29 Νοεμβρίου 2016Χειμερινό Εξάμηνο 2016 - 2017Εαρινό Εξάμηνο 2021Ελληνική
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο Frederick (Λευκωσία, Λεμεσός)Ευρωπαϊκό Δίκαιο (3 ακαδημαϊκά εξάμηνα, 90 ECTS, Μάστερ, Εξ Αποστάσεως, Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο(ΕΑΠ))Μάστερ07.14.318.06429-11-2019Σ69 - 12 Ιουλίου 2021Χειμερινό Εξάμηνο 2021-2022Εαρινό Εξάμηνο 2026Ελληνική
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο Frederick (Λευκωσία, Λεμεσός)Διαπολιτισμικές Σπουδές και η Ελληνική ως 2η/Ξένη Γλώσσα (3 ακαδημαϊκά εξάμηνα, 90 ECTS, Μάστερ(MEd), Εξ Αποστάσεως, Διαπανεπιστημιακό πρόγραμμα με το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Μακεδονίας)Μάστερ07.14.318.07525-06-2020Σ81 - 20 Απριλίου 2022Χειμερινό Εξάμηνο 2022-2023Εαρινό Εξάμηνο 2027Ελληνική
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΛευκωσίαςΠοινικό Δίκαιο και Εξαρτήσεις με κατευθύνσεις: α)Ποινικό Δίκαιο των Εξαρτήσεων, β)Νομική και Θεραπευτική Διαχείριση των Εξαρτήσεων (1.5 ακαδημαϊκό έτος, 90 ECTS, Μάστερ, Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης)Μάστερ07.14.336.00401-07-2016Σ12 - 28 και 29 Νοεμβρίου 2016Χειμερινό Εξάμηνο 2016 - 2017Εαρινό Εξάμηνο 2021
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΛευκωσίαςΕιδική Αγωγή και Εκπαίδευση (2 ακαδημαϊκά έτη, 120 ECTS, Μάστερ, Εξ Αποστάσεως, Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα με το Πανεπιστήμιο Πατρών)Μάστερ07.14.336.00601-07-2016Σ12 - 28 και 29 Νοεμβρίου 2016Χειμερινό Εξάμηνο 2016 - 2017Εαρινό Εξάμηνο 2021
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΛευκωσίαςΕιδική Αγωγή και Εκπαίδευση (2 ακαδημαϊκά έτη, 120 ECTS, Μάστερ(ΜEd), Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Σπουδών με το Πανεπιστήμιο Πατρών, Εξ Αποστάσεως)Μάστερ07.14.336.006.00130-11-2020Σ79 - 22 Φεβρουαρίου 2022Εαρινό Εξάμηνο 2021-2022Χειμερινό Εξάμηνο 2026Ελληνική
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΛευκωσίαςΕιδίκευση στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (1.5 ακαδημαϊκά έτη, Μάστερ στην Εκπαίδευση, Εξ Αποστάσεως, Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου)Μάστερ07.14.336.01919-12-2016Σ21 - 24 και 25 Ιουλίου 2017Χειμερινό Εξάμηνο 2017 - 2018Εαρινό Εξάμηνο 2022
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΛευκωσίαςHuman Rights, Society and Multilevel Governance (3 ακαδημαϊκά έτη, 180 ECTS, Διδακτορικό(PhD), Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα με τα πανεπιστήμια (α)University of Padova (β)University of  Sydney (γ) University of Zagreb (δ) Panteion University και Social and Political Sciences)Διδακτορικό07.14.336.024 19-12-2016Σ20 - 3 και 4 Ιουλίου 2017Χειμερινό Εξάμηνο 2017 - 2018Εαρινό Εξάμηνο 2022
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΛευκωσίαςΥπολογιστικός Σχεδιασμός και Ψηφιακή Κατασκευή (Μάστερ(Msc), Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα με το Πανεπιστήμιο του Innsbruck(Αυστρία),Εξ Αποστάσεως)Μάστερ07.14.336.02519-12-2016Σ21 - 24 και 25 Ιουλίου 2017Χειμερινό Εξάμηνο 2017 - 2018Εαρινό Εξάμηνο 2022
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΛευκωσίαςΔιαπολιτισμική Εκπαίδευση και Διαμεσολάβηση (2 ακαδημαϊκά έτη, 120 ECTS, Μάστερ(ΜEd), Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Σπουδών με το Πανεπιστήμιο Πατρών, Εξ Αποστάσεως)Μάστερ07.14.336.13201-02-2022Σ82 - 16 Μαϊου 2022Χειμερινό Εξάμηνο 2022-2023Εαρινό Εξάμηνο 2027Ελληνική
1 to 10 (20)

Κώδικας Δεοντολογίας και απουσία Σύγκρουσης Συμφερόντων

Πρακτικά της Δεύτερης Συνεδρίας του Συμβουλίου, Ιανουάριος 2016

  Η Πρόεδρος και τα Μέλη του Συμβουλίου του Φορέα:

  1. Δηλώνουν ότι θα εργάζονται με αντικειμενικότητα για τη βελτίωση της Ανώτερης Εκπαίδευσης και θα απέχουν από κάθε ενέργεια η οποία εξυπηρετεί συμφέροντα ιδρυμάτων, οργανισμών, σωμάτων και υπηρεσιών.
  2. Δηλώνουν ότι θα εφαρμόζουν τις αρχές της μη διάκρισης κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους.
  3. Οφείλουν να μην συμμετέχουν κατά τη συζήτηση και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων για την προγραμματική/τμηματική και ιδρυματική πιστοποίηση των Πανεπιστημίων στα οποία εργάζονται. Η εθελοντική απόσυρσή τους από την αίθουσα της συνεδρίασης καταγράφεται στα πρακτικά.
  4. Οφείλουν να μην συμμετέχουν κατά τη συζήτηση και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων για θέματα που αναφέρονται στα Πανεπιστήμια στα οποία εργάζονται ή/και δημιουργούν καταστάσεις σύγκρουσης συμφερόντων. Η εθελοντική απόσυρσή τους από την αίθουσα της συνεδρίασης καταγράφεται στα πρακτικά.
  5. Οφείλουν να αποφεύγουν κατά τη συζήτηση την υποβάθμιση της αξίας και των χαρακτηριστικών των προγραμμάτων, των τμημάτων και της λειτουργίας των ιδρυμάτων Ανώτερης Εκπαίδευσης.
  6. Οφείλουν, κατά τη διάρκεια της θητείας τους και της άσκησης των καθηκόντων τους, να μην συνδέονται με οποιεσδήποτε καταστάσεις είναι δυνατό να δημιουργούν καταστάσεις σύγκρουσης συμφερόντων.
  7. Οφείλουν να τηρούν εχεμύθεια και να μην διαδίδουν οποιεσδήποτε πληροφορίες σχετικά με τις συνεδριάσεις του Συμβουλίου.    

Κώδικας Δεοντολογίας και απουσία Σύγκρουσης Συμφερόντων

Πρακτικά της Δεύτερης Συνεδρίας του Συμβουλίου, Ιανουάριος 2016

  Η Πρόεδρος και τα Μέλη του Συμβουλίου του Φορέα:

  1. Δηλώνουν ότι θα εργάζονται με αντικειμενικότητα για τη βελτίωση της Ανώτερης Εκπαίδευσης και θα απέχουν από κάθε ενέργεια η οποία εξυπηρετεί συμφέροντα ιδρυμάτων, οργανισμών, σωμάτων και υπηρεσιών.
  2. Δηλώνουν ότι θα εφαρμόζουν τις αρχές της μη διάκρισης κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους.
  3. Οφείλουν να μην συμμετέχουν κατά τη συζήτηση και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων για την προγραμματική/τμηματική και ιδρυματική πιστοποίηση των Πανεπιστημίων στα οποία εργάζονται. Η εθελοντική απόσυρσή τους από την αίθουσα της συνεδρίασης καταγράφεται στα πρακτικά.
  4. Οφείλουν να μην συμμετέχουν κατά τη συζήτηση και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων για θέματα που αναφέρονται στα Πανεπιστήμια στα οποία εργάζονται ή/και δημιουργούν καταστάσεις σύγκρουσης συμφερόντων. Η εθελοντική απόσυρσή τους από την αίθουσα της συνεδρίασης καταγράφεται στα πρακτικά.
  5. Οφείλουν να αποφεύγουν κατά τη συζήτηση την υποβάθμιση της αξίας και των χαρακτηριστικών των προγραμμάτων, των τμημάτων και της λειτουργίας των ιδρυμάτων Ανώτερης Εκπαίδευσης.
  6. Οφείλουν, κατά τη διάρκεια της θητείας τους και της άσκησης των καθηκόντων τους, να μην συνδέονται με οποιεσδήποτε καταστάσεις είναι δυνατό να δημιουργούν καταστάσεις σύγκρουσης συμφερόντων.
Οφείλουν να τηρούν εχεμύθεια και να μην διαδίδουν οποιεσδήποτε πληροφορίες σχετικά με τις συνεδριάσεις του Συμβουλίου.    

Πολιτική ΔΙΠΑΕ για Ισότητα των Φύλων

Ο Φορέας Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτερη Εκπαίδευση υιοθετεί την πολιτική ίσης εκπροσώπησης ανδρών και γυναικών, όσο αυτό είναι πρακτικά εφαρμόσιμο, στις Επιτροπές Εξωτερικής Αξιολόγησης και στις δραστηριότητές του. Ο Φορέας παροτρύνει τα Ιδρύματα Ανώτερης Εκπαίδευσης να αναπτύξουν πολιτικές ισότητας των φύλων και ίσων ευκαιριών μεταξύ ανδρών και γυναικών. Δεδομένου, επίσης, του ρόλου που η γλώσσα παίζει στη διαμόρφωση στάσεων, η συμπεριληπτική γλώσσα σε κείμενα και προφορικό λόγο μπορεί να συμβάλει στην αλλαγή στάσεων και στην ισότητα των φύλων.

W36-Global Summit for Gender-Related UNESCO Chairs & Networks - Declaration icon word

 

Ποιοι είμαστε;

[..] [Αποστολή] [Νομοθετικό Πλαίσιο] [Αρμοδιότητες] [Στρατηγική για την Ποιότητα] [Στρατηγικός Σχεδιασμός] [Πολιτική Παραπόνων] [Οργανωτική Δομή]

CYQAAicon

Αποστολή

Ο Φορέας Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης (ΔΙΠΑΕ) είναι η αρμόδια ανεξάρτητη Αρχή η οποία είναι υπεύθυνη για τη διασφάλιση των επιπέδων ποιότητας και για την υποστήριξη των διαδικασιών που προνοούνται από τη σχετική νομοθεσία και τις αρχές της δημιουργίας του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτερης Εκπαίδευσης, για τη συνεχή βελτίωση και αναβάθμιση των ιδρυμάτων ανώτερης εκπαίδευσης και των προγραμμάτων σπουδών τους, με σκοπό τη συμμόρφωσή τους με τα Ευρωπαϊκά Κριτήρια και Δείκτες Ποιότητας (ESG) και για την Ευρωπαϊκή Πολιτική για την κινητικότητα και την αμοιβαία αναγνώριση προσόντων. Επίσης, επιδιώκει την προώθηση κουλτούρας ποιότητας στα ιδρύματα ανώτερης εκπαίδευσης της Κύπρου.

[..πίσω στην αρχή]

Νομοθετικό Πλαίσιο

Ο Φορέας συστάθηκε στη βάση του «περί της Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης και της Ίδρυσης και Λειτουργίας Φορέα για Συναφή Θέματα Νόμου του 2015» με τη διεθνή ονομασία «The Cyprus Agency of Quality Assurance and Accreditation in Higher Education» (CYQAA) και το Συμβούλιό του διορίστηκε με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου ημερομηνίας 5 Νοεμβρίου 2015.

Ο Φορέας έχει αναλάβει της αρμοδιότητες τους Συμβουλίου Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης-Πιστοποίησης (ΣΕΚΑΠ), της Συμβουλευτικής Επιτροπής Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΕΤΕ) και της Επιτροπής Αξιολόγησης Ιδιωτικών Πανεπιστημίων (ΕΑΙΠ).

Η νέα Νομοθεσία θέτει το πλαίσιο για ένα νέο σύστημα διασφάλισης ποιότητας μέσα στο οποίο τα ιδρύματα ανώτερης εκπαίδευσης έχουν τη δυνατότητα να θέσουν μηχανισμούς και να αναπτύξουν διαδικασίες εσωτερικής ποιότητας ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζει την ανεξαρτησία και την αυτονομία του Φορέα.

Ο Φορέας είναι ανεξάρτητος στο βαθμό που αυτό απαιτείται για να λειτουργεί αυτόνομα και να ασκεί κατά ανεξάρτητο τρόπο τις αρμοδιότητές του ώστε τα συμπεράσματα και οι εισηγήσεις αυτού που περιλαμβάνονται στις εκθέσεις αξιολόγησης να είναι ανεπηρέαστες από τρίτους ενδιαφερομένους, όπως ιδρύματα ανώτερης εκπαίδευσης, υπουργεία ή άλλους (Άρθρο 26).

[..πίσω στην αρχή]

Αρμοδιότητες

Επιπρόσθετα με τις αρμοδιότητες των πιο πάνω αναφερόμενων σωμάτων, ο Φορέας έχει, σύμφωνα με τη σχετική Νομοθεσία, διευρυμένες αρμοδιότητες, μεταξύ των οποίων είναι:
  • Ιδρυματική, Τμηματική και Προγραμματική Αξιολόγηση και Πιστοποίηση της ανώτερης εκπαίδευσης
  • Έλεγχος της ποιότητας της ανώτερης εκπαίδευσης στη βάση των Ευρωπαϊκών Προτύπων και Κατευθυντήριων Γραμμών
  • Αξιολόγηση της ποιότητας των διασυνοριακών μορφών εκπαίδευσης, που προσφέρονται από ιδρύματα της Κυπριακής Δημοκρατίας σε χώρες μέλη της ΕΕ και σε τρίτες χώρες
  • Έλεγχος των προϋποθέσεων παροχής διασυνοριακής εκπαίδευσης από ιδρύματα του εξωτερικού στη Δημοκρατία
  • Έλεγχος της δια-ιδρυματικής συνεργασίας των ιδρυμάτων ανώτερης εκπαίδευσης
  • Παροχή πληροφοριών για την πιστοποίηση ποιότητας της ανώτερης εκπαίδευσης
[..πίσω στην αρχή]

Στρατηγική για την Ποιότητα

Η ανώτερη εκπαίδευση, η έρευνα και η καινοτομία παίζουν ένα καταλυτικό ρόλο στην υποστήριξη της κοινωνικής συνοχής, της οικονομικής ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας. Οι Ευρωπαϊκές κοινωνίες επιδιώκουν την ανέλιξή τους σε κοινωνίες της γνώσης και η ανώτερη εκπαίδευση αποτελεί σημαντική συνιστώσα στην κοινωνικο-οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη. Ταυτόχρονα, η συνεχής αναζήτηση νέων ικανοτήτων και δεξιοτήτων απαιτεί από την ανώτερη εκπαίδευση να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά.

Ανταποκρινόμενα στις αυξανόμενες και επιτακτικές απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής, τα ιδρύματα ανώτερης εκπαίδευσης της Κύπρου χρειάζεται να αναπροσαρμοστούν και να αναθεωρήσουν πολλές από τις ως τώρα πολιτικές όσον αφορά στην παροχή ποιοτικής ανώτερης εκπαίδευσης. Να  συνεχίσουν τις αλλαγές όσον αφορά στην αποστολή τους, στις μεθόδους παροχής της εκπαίδευσης, στις συνεργασίες τους, στο διδακτικό προσωπικό, στη διεθνοποίηση και στην αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών τους.  

Λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πάνω, ο ρόλος του Φορέα για τη διασφάλιση της ποιότητας είναι καταλυτικός όσον αφορά στην υποστήριξη των συστημάτων ανώτερης εκπαίδευσης και των ιδρυμάτων. Ο Φορέας δρα, επί του παρόντος, καθοδηγητικά, διότι πολλά είναι εκείνα που χρήζουν βελτίωσης και αναπροσαρμογής, ευελπιστώντας ότι μέχρι το τέλος της θητείας του πρώτου Συμβουλίου ( 2015 - 2020) θα είναι σε θέση, με τη συνεργασία όλων, πολιτείας, ιδρυμάτων και ευρωπαϊκών οργανισμών, να δρα επικουρικά, ούτως ώστε τα ιδρύματα να μπορέσουν  να ανταποκριθούν στις αλλαγές, διασφαλίζοντας, ταυτόχρονα, ότι τα ακαδημαϊκά προσόντα που θα αποκτηθούν από τους φοιτητές και η εμπειρία τους, κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, παραμένουν στην πρώτη γραμμή της αποστολής των ιδρυμάτων.

Τα ιδρύματα ανώτερης εκπαίδευσης στην Κύπρο είναι κοινωνοί του οράματος της διαδικασίας της Μπολόνια για τη δημιουργία του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτερης Εκπαίδευσης και έχουν αντιληφθεί ότι η εμπλοκή τους με τις διαδικασίες διασφάλισης και πιστοποίησης της ποιότητας, ειδικότερα με τις εξωτερικές διαδικασίες, τους επιτρέπει να αναδείξουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης αλλά και να αυξήσουν τη διαφάνεια, συμβάλλοντας έτσι στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης και στην καλύτερη αναγνώριση των ακαδημαϊκών προσόντων των προγραμμάτων τους. Ως εκ τούτου, προβαίνουν στην υποβολή αίτησης για αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών, τόσο των νέων όσο και των υφιστάμενων, τα οποία λειτουργούν χωρίς αξιολόγηση στη βάση του προηγούμενου Νομοθετικού πλαισίου, μεριμνώντας για την εφαρμογή των Ευρωπαϊκών προτύπων και κατευθυντήριων γραμμών και των κριτηρίων τα οποία έχει θέσει ο Φορέας.

Έχει καταστεί πλέον δεδομένο ότι η πιστοποίηση λειτουργεί προς όφελος των φοιτητών, των ιδρυμάτων ανώτερης εκπαίδευσης των εργοδοτών και της κοινωνίας γενικότερα καθώς μέσω αυτής διασφαλίζεται ότι οι απόφοιτοι θα αποκτήσουν τις γνώσεις, τις ικανότητες και τις δεξιότητες, σύμφωνα με τα μαθησιακά αποτελέσματα κάθε προγράμματος σπουδών.   

[..πίσω στην αρχή]

Στρατηγικός Σχεδιασμός

ΘέμαΑρχείο
Στρατηγικός Σχεδιασμός 2020-2025
Στρατηγικός Σχεδιασμός 2018-2020

[..πίσω στην αρχή]

Πολιτική Παραπόνων

Ιδιώτες και οργανισμοί με βάσιμες ανησυχίες και στοιχεία για τη μη ανταπόκριση ενός πιστοποιημένου ιδρύματος/τμήματος/προγράμματος στα Ευρωπαϊκά Πρότυπα και τις Κατευθυντήριες Γραμμές (ESG) ή/και στα πρότυπα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας για την Ιατρική Εκπαίδευση (WFME) ή/και στα κριτήρια αξιολόγησης που έχει θέσει ο Φορέας μπορεί να υποβάλει τα στοιχεία αυτά ενώπιον του Φορέα ΔΙΠΑΕ. Για την υποβολή των στοιχείων τηρείται η πιο κάτω διαδικασία:
  1. Το Συμβούλιο του Φορέα αποφασίζει κατά πόσο το παράπονο είναι αξιόπιστο στη βάση των στοιχείων που ο παραπονούμενος υποβάλλει. Τα παράπονα πρέπει να αφορούν τη μη ανταπόκριση στα κριτήρια που αναφέρονται πιο πάνω. Οποιαδήποτε άλλα παράπονα που αφορούν, για παράδειγμα τη νομοθεσία, ευρωπαϊκούς νόμους και κατευθυντήριες γραμμές και οποιουσδήποτε κανονισμούς πρέπει να απευθύνονται στο δικαστήριο ή στις αρμόδιες αρχές.
  2. Αν το παράπονο δεν είναι βάσιμο, με επαρκή μαρτυρία και στοιχεία, το Συμβούλιο δεν θα αναλάβει καμιά δράση και θα πληροφορήσει σχετικά τον παραπονούμενο.
  3. Αν το παράπονο είναι βάσιμο, το Συμβούλιο θα πληροφορήσει το ίδρυμα στο οποίο αναφέρεται το παράπονο και θα ζητήσει από το ίδρυμα να δώσει διευκρινίσεις ή/και πληροφορίες.
  4. Αν το παράπονο είναι βάσιμο, αλλά αφορά ένα μεμονωμένο περιστατικό και δεν επηρεάζει την ανταπόκριση στα κριτήρια και πρότυπα που αναφέρονται στην πρώτη παράγραφο, το Συμβούλιο θα απευθύνει επίσημη προειδοποίηση προς το ίδρυμα. Η επίσημη προειδοποίηση αναρτάται, σύμφωνα με τα πρότυπα των ευρωπαϊκών οργανισμών, στην ιστοσελίδα του Φορέα στην προμετωπίδα της σελίδας που είναι αναρτημένο το συγκεκριμένο ίδρυμα/τμήμα/πρόγραμμα, ανάλογα με την περίπτωση.
  5. Στην περίπτωση που το παράπονο είναι βάσιμο και οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το πιστοποιημένο ίδρυμα/ τμήμα/ πρόγραμμα δεν πληροί πλέον τα κριτήρια με τα οποία πιστοποιήθηκε, το Συμβούλιο του Φορέα θα ενεργοποιήσει διαδικασία εξέτασης κατά πόσο τα κριτήρια της Πιστοποίησης πληρούνται.
  6. Στην περίπτωση κατά την οποία η εξέταση υποστηρίζει περαιτέρω το παράπονο και οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν τηρούνται οι όροι της πιστοποίησης, τότε το Συμβούλιο του Φορέα μπορεί να αποφασίσει:
    • είτε να ανακαλέσει την Πιστοποίηση
    • είτε να αρχίσει τη διαδικασία εξωτερικής αξιολόγησης του Προγράμματος/Τμήματος/Προγράμματος.
Στις περιπτώσεις 5 και 6 το Ίδρυμα Ανώτερης Εκπαίδευσης καλείται να παρουσιάσει τη θέση του, πριν την τελική απόφαση. Η τελική απόφαση αποστέλλεται στο ίδρυμα, στον παραπονούμενο.

[..πίσω στην αρχή]

Οργανωτική Δομή

personnelgr

[..πίσω στην αρχή]