Ελάχιστος αριθμός φοιτητών ανά μάθημα / ακροατήριο
Το Συμβούλιο του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης στη βάση των αρμοδιοτήτων που του παρέχονται από τους «περί της Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης και της Ίδρυσης Φορέα για Συναφή Θέματα Νόμων» του 2015 και 2016, κατά την 8η Σύνοδό του, στις 18 και 19 Ιουλίου 2016, αποφάσισε και ενημερώνει τα ιδρύματα ανώτερης εκπαίδευσης στη Δημοκρατία τα ακόλουθα:Με σκοπό τη διασφάλιση της ποιότητας κατά τη διδασκαλία συστήνεται:
- Ο ελάχιστος αριθμός φοιτητών ανά ακροατήριο/μάθημα σε προπτυχιακό επίπεδο, να μην είναι μικρότερος των 8 φοιτητών για τα υποχρεωτικά μαθήματα/μαθήματα κορμού.
- Ο ελάχιστος αριθμός φοιτητών ανά ακροατήριο/μάθημα σε μεταπτυχιακό επιπέδου Μάστερ, να μην είναι μικρότερος των 5 φοιτητών για τα υποχρεωτικά μαθήματα/μαθήματα κορμού.
- O αριθμός φοιτητών σε εργαστηριακά μαθήματα καθορίζεται με βάση τα τετραγωνικά μέτρα του εργαστηρίου και τις συνθήκες ασφαλείας και δεν υπερβαίνει τους 25 φοιτητές ανά διδάσκοντα.
- Εφόσον το επιτρέπει η χωρητικότητα της αίθουσας, ο αριθμός των φοιτητών σε προπτυχιακά θεωρητικά μαθήματα δεν υπερβαίνει τους 80 ανά διδάσκοντα.
- Εφόσον το επιτρέπει η χωρητικότητα της αίθουσας, ο αριθμός των φοιτητών σε μεταπτυχιακά θεωρητικά μαθήματα δεν υπερβαίνει τους 30 ανά διδάσκοντα.
- Για τα εξ αποστάσεως προγράμματα, ο αριθμός φοιτητών τόσο σε προπτυχιακά όσο και σε μεταπτυχιακά προγράμματα επιπέδου Μάστερ δεν υπερβαίνει τους 30 ανά διδάσκοντα.
Η πιο πάνω απόφαση λήφθηκε στο πλαίσιο της αρμοδιότητάς του Φορέα για τον καθορισμό κριτηρίων και δεικτών ποιότητας, στη βάση του Άρθρου (6) του πιο πάνω αναφερόμενου Νόμου.
Επισημαίνεται ότι στο έντυπο με τίτλο «Αίτηση για Αξιολόγηση Πιστοποίηση Νέου Προγράμματος Σπουδών» (αρ. 200.1), στο οποίο περιέχονται τα κριτήρια αξιολόγησης προγραμμάτων σπουδών, το πρόγραμμα αξιολογείται ανάμεσα σε άλλα και στη βάση του σημείου 1.1.2 και βαθμολογείται ως προς το κατά πόσον «O αριθμός φοιτητών κατά μάθημα επιτρέπει την εποικοδομητική διδασκαλία και επικοινωνία και συγκρίνεται θετικά με τα ισχύοντα διεθνή πρότυπα ή/και διεθνείς πρακτικές.»
27 Ιουλίου 2016