Εξετάσεις Χειμερινού και Εαρινού Εξαμήνου 2021-2022

Ο Φορέας ΔΙΠΑΕ ενημερώνει τα ιδρύματα Ανώτερης Εκπαίδευσης ότι οι εξετάσεις του Χειμερινού και Εαρινού εξαμήνου, 2021-22, θα πρέπει να διεξαχθούν διά ζώσης, για όσα μαθήματα διεξάγονται με φυσική παρουσία και αφού τηρούνται τα πρωτόκολλα υγείας.

10 Δεκεμβρίου 2021

Τελικές εξετάσεις σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης λόγω κορονοϊού στα εξ αποστάσεως προγράμματα σπουδών

Το Συμβούλιο του Φορέας ΔΙΠΑΕ, στην 74η έκτακτη Σύνοδο (29 Οκτωβρίου 2021), αποφάσισε και ενημερώνει τα ιδρύματα ανώτερης εκπαίδευσης ότι οι εξετάσεις του Χειμερινού εξαμήνου, 2021-22, για τα εξ αποστάσεως προγράμματα, μπορούν να διεξαχθούν εξ αποστάσεως. 

Ο Φορέας παραπέμπει για το ίδιο θέμα στις ανακοινώσεις του που είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα του, με ημερομηνίες 19, 30 και 31 Μαρτίου 2020 - Τελικές εξετάσεις σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης λόγω κορονοϊού. 


Τελικές εξετάσεις σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης λόγω κορονοϊού: Πρότυπα Ποιότητας και Κατευθυντήριες Γραμμές για Εναλλακτικές Μορφές Αξιολόγησης 31 Μαρτίου 2020
Τελικές Εξετάσεις 30 Μαρτίου 2020
Ενδιάμεσες και Τελικές Εξετάσεις των Ιδρυμάτων Ανώτερης Εκπαίδευσης 19 Μαρτίου 2020


29 Οκτωβρίου 2021

Προγράμματα σπουδών και ποιοτική λειτουργία της Ανώτερης Εκπαίδευσης κατά το Χειμερινό εξάμηνο 2021 (Αρ. 2)

Σε συνέχεια της ανακοίνωσης ημερομηνίας 27 Ιουλίου 2021, ο Φορέας Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης επιβεβαιώνει ότι τα ιδρύματα ανώτερης εκπαίδευσης δύνανται για το Χειμερινό εξάμηνο 2021 να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν, όπου αυτό είναι εφικτό, εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας για τα συμβατικά προγράμματα, καθώς επίσης και συνδυασμό των μεθόδων αυτών.

Διευκρινίζεται, επίσης, ότι η παροχή αποκλειστικά εξ αποστάσεως ασύγχρονης διδασκαλίας δεν εγγυάται ποιοτική διδασκαλία ούτε μπορεί να είναι επιλογή λειτουργίας η οποία διασφαλίζει την ποιότητα των απονεμόμενων τίτλων σπουδών. Ενδείκνυται να γίνεται συνδυασμός σύγχρονης και ασύγχρονης διδασκαλίας, σύμφωνα με το περιεχόμενο του κάθε μαθήματος και τις δυσκολίες που οι φοιτητές και φοιτήτριες προβλέπεται να αντιμετωπίσουν. Όσον αφορά στο ασύγχρονο μέρος, αυτό θα πρέπει να είναι περιορισμένο σε ποσοστό και να αξιοποιεί διαδραστικές δραστηριότητες και έλεγχο από τους/τις εκπαιδευτικούς.

Η μεικτή μάθηση (blended learning) θεμελιώνεται στον συνδυασμό διά ζώσης και διαδικτυακής διδασκαλίας μαθημάτων του προγράμματος. Μεικτή μάθηση προσφέρεται και για τη διδασκαλία/μάθηση ενοτήτων των διαφόρων μαθημάτων (flipped classroom), όταν για παράδειγμα κάθε θεωρητικό μάθημα ημέρας προσφέρεται διαδικτυακά και ασύγχρονα και ο/η εκπαιδευτικός στο επόμενο διά ζώσης μάθημα επιλύει απορίες και εξετάζει με τους/τις φοιτητές/ριες ερωτήσεις επί της θεωρίας καθώς και εφαρμογές σε δραστηριότητες/επίλυση προβλημάτων.

Ιδιαίτερα πρέπει να προσεχθεί και να διαφυλαχθεί η ποιότητα της φοίτησης τόσο για τους ξένους φοιτητές/ριες όσο και για όσους/ες δεν μπορούν, λόγω των μέτρων, να έχουν φυσική παρουσία. Η προσφορά των συμβατικών μαθημάτων, με φυσική παρουσία μιας ομάδας φοιτητών/ριών και ταυτόχρονα με παρακολούθηση του διά ζώσης μαθήματος διαδικτυακά, την ίδια ώρα που γίνεται το διά ζώσης μάθημα, για όσους/ες δεν είναι δυνατό να παρευρίσκονται, εγγυάται την ποιότητα της διδασκαλίας και μάθησης.

Τονίζεται ότι η απόφαση του Φορέα ΔΙΠΑΕ, για διαδικτυακή προσφορά των συμβατικών προγραμμάτων, ουδόλως διαφοροποιεί το παιδαγωγικό πλαίσιο παροχής των προγραμμάτων σπουδών. Τα Ιδρύματα οφείλουν να μεριμνούν ούτως ώστε όλες οι παράμετροι ποιότητας, όπως οι καθηγητές που έχουν την εξειδίκευση για τη διδασκαλία των μαθημάτων, οι ώρες διδασκαλίας και ο φόρτος εργασίας που δικαιολογεί τα ECTS, η συμμετοχή σε εργαστηριακές ασκήσεις, η επίτευξη των συγκεκριμένων μαθησιακών αποτελεσμάτων, διασφαλίζονται, όπως προβλέπεται σε όλα τα πιστοποιημένα προγράμματα σπουδών.

16 Σεπτεμβρίου 2021

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κάλυψη αναγκών στέγασης του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης (ΔΙΠΑΕ) Αρ. ΓΔ 15-21

  

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κάλυψη αναγκών στέγασης του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης (ΔΙΠΑΕ) Αρ. ΓΔ 15-21  icon acrobat  
'Εντυπα  icon acrobat  

 

15 Σεπτεμβρίου 2021

Συνέχιση Σπουδών σε Μεταπτυχιακό Επίπεδο Φοιτητών Τρίτων Χωρών

Το Συμβούλιο του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης κατά την 71η Συνοδό του η οποία πραγματοποιήθηκε στις 13 Σεπτεμβρίου 2021, μελέτησε το δελτίο τύπου του Παγκύπριου Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΑΣΙΣΤΕ) ημερομηνίας 30 Αυγούστου 2021 αναφορικά με τη μη παραχώρηση άδειας παραμονής σε φοιτητές που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Κύπρο και επιθυμεί να σημειώσει τα ακόλουθα:

Το Συμβούλιο του Φορέα ΔΙΠΑΕ θεωρεί ότι η πολιτική περιορισμού εισδοχής στα ιδρύματα ανώτερης εκπαίδευσης προσώπων από τρίτες χώρες, οι οποίοι δεν έχουν πρόθεση να φοιτήσουν, αλλά εκμεταλλεύονται τη φοιτητική ιδιότητα για παράνομη εργασία, διεκδίκηση ασυλίας ή/και για άλλους αλλότριους λόγους, δεν μπορεί να συγχέεται με - ούτε να περιορίζει - το δικαίωμα των φοιτητών που έδειξαν με τη φοίτησή τους ότι σέβονται τη φοιτητική ιδιότητα και επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους από προγράμματα σύντομου κύκλου ή από πτυχίο σε μεταπτυχιακό επίπεδο.

Σε τέτοιες περιπτώσεις είναι δικαίωμα του φοιτητή να αποφασίσει πού θέλει να φοιτήσει χωρίς περιορισμούς και αποκλεισμούς.
  

Δελτίο Τύπου ΠΑΣΙΣΤΕ  icon acrobat  

 

14 Σεπτεμβρίου 2021